Vacante

#probleme vacanta #social media #sfaturi vacanta

Social media, o metoda de a rezolva o problema in vacanta

Internetul devine tot mai mult locul in care oamenii se aduna si isi exprima nemultumirile. Ca urmare a dezvoltarii social media, companiile sunt obligate sa reactioneze rapid pentru a-si pastra renumele. In prezent, un raspuns la o reclamatie se numara in minute. Si cine are timp sa completeze un formular si sa astepte cateva zile un raspuns, cand poate sa se exprime online pe contul de Facebook al acelui hotel sau tour operator? Daca folosesti o retea de socializare pentru a-ti rezolva rapid o problema ca turist, trebuie sa stii care sunt regulile nescrise.

1 Exploateaza ocazia pe internet

Nicio companie nu vrea ca un client sa se planga de serviciile ei in fata altor mii de oameni. De aceea, nu te astepta sa fii incurajat vreodata sa postezi pe contul de Twitter sau pe blogul companiei o nemultumire. Companiile au un serviciu cu clientii unde asteapta astfel de notificari sau plangeri. Acest lucru nu inseamna, insa, ca nu au existat cazuri cand companiile au reactionat prompt si au rezolvat situatia.

2 Fa o cerere scurta si clara

Fa un mesaj scurt si clar, rezumandu-te la subiectul in sine. Pe Twitter ai numai 140 caractere, in timp ce pe Facebook sau pe bloguri ai mai mult spatiu.

3 Posteaza un al doilea mesaj

Uneori, se poate ca un mesaj sa nu fie vazut. Asteapta cateva ore si pune-l pe al doilea. Daca nu ti se raspunde, fie este o companie care nu stie sa faca fata unei astfel de situatii, fie foloseste contul respectiv mai rar decat ar trebui.

4 Verifica raspunsurile

Un smartphone iti poate trimite alerte de raspuns la mesajele tale. Verifica si raspunde in consecinta. Orice ai spune in mesaj, arata ca te intereseaza solutionarea conflictului si nicidecum nu cauti cearta sau razbunare. Conversatia trebuie sa fie una echilibrata, in cadrul careia se exprima niste asteptari sau nevoi si se cauta o solutie.

Asteapta-te ca operatorul turistic sa te invite sa continuati discutia pe email sau la telefon, in afara spatiului din social media. Este un gest firesc al companiei, prin care se doreste o discutie directa, in cadrul careia se poate sa fie nevoie de datele tale personale. Acestea nu ar putea fi date pe Facebook.

5 Multumeste public

Daca problema este solutionata, multumeste companiei de turism acolo unde conteaza: pe internet. In acest fel, operatorul turistic isi va pastra o atitudine pozitiva fata de prezenta lui in social media si va sti ca toata lumea din retea a vazut ca angajatii sunt prompti.

Sursa foto: compete.com
 

  •   2012-04-27
  •  

Articol scris de

Andra Rotaru

Vezi toate articolele

Articole din vacante-calatorii

Sfatul expertului


Citeste pe divahair.ro

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.