Vacante

#tohani romania #tohani #turism viticol

Tohani Romania, un nou concept de turism viticol

Tohani Romania a inaugurat un nou complex de cazare #AcasaLaFeteascaNeagra, ajungand la o capacitate de acomodare a 40 de turisti. Investitia a inclus reconditionarea Conacului regal, pastrand amprenta epocii, si s-a ridicat la peste 5 milioane de euro. Recent a fost demarata cea de-a doua faza a investitiei in enoturism, cu o valoare de 1 milion de euro.

 

Continuand strategia de a plasa Feteasca Neagra, cel mai vandut soi de vin rosu din Romania, pe harta internationala a vinului, Tohani Romania a finalizat prima parte a unui amplu proiect de investitii in enoturism. Astfel, incepand din luna iunie, capacitatea de cazare in cadrul complexului Tohani a crescut la 20 de camere, putand acomoda pana la 40 de turisti. Lucrarile de reconditionare au inceput in anul 2008, iar in toamna anului 2018 au fost deschise catre public Conacul, crama si beciul Apogeum, odata cu lansarea proiectului Valahorum. La finalul lunii mai capacitatea de cazare s-a extins cu 14 camere, intr-o cladire anexa conacului – purtand numele de Conacul Mic - reconditionata complet.

"Asa cum ne-am acordat timp sa gasim reteta pentru cea mai buna Feteasca Neagra, nu ne-am grabit nici cu inaugurarea acestui complex turistic. Ne dorim ca toti cei ce ne calca pragul sa simta si sa devina parte din povestea vinului produs la Tohani, pe o mosie regala, incarcata de istorie. Ne mandrim cu un vin multiplu medaliat la nivel mondial, asa ca ne-am dorit ca interactiunea cu acesta sa se faca intr-un cadru pe masura", a explicat Virgil Mandru, CEO Tohani Romania.

Cei care aleg sa se cazeze #AcasaLaFeteascaNeagra pot participa la degustari de vin, urmarind parcursul celei mai apreciate etichete – Apogeum - de la prima medalie si pana la cea mai recenta productie. Intreaga experienta este ghidata de un somelier care reuseste sa combine in abordarea sa povestea, gustul si istoria ce insotesc vinurile create la Tohani.

De la inagurare si pana in prezent, din punct de vedere turistic, gradul de ocupare s-a facut pas cu pas: pentru weekend-uri avem 100% ocupat,  iar intervalul luni – joi este in special cautat pentru team-building-uri si evenimente corporate, a adaugat Virgil Mandru.

Faza a doua a investitiei: casute individuale, spa si relaxare in vie

Proiectul de investitii in enoturism initiat de Tohani Romania continua si in perioada urmatoare, cand se vor demara lucrarile la o noua solutie de cazare, sub forma unor casute individuale, amplasate la mai putin de 1.000 de metri de Conacul Apogeum, pe un platou cu vedere asupra viei. Avand un design de inspiratie scandinava, fiecare dintre casutele din inima podgoriei va putea gazdui pana la patru persoane. Complexul, format din 20 de unitati de cazare, va include si o zona de spa si relaxare, integrate armonios in specificul zonei.

"Cererea pentru spatii de cazare este intr-o continua crestere. Chiar dinainte sa deschidem oficial portile Conacului Mic, aveam solicitari peste capacitatea noastra. Romanii devin tot mai interesati de vinul autohton, dar mai ales de povestea din spatele lui. Consumatorii sunt din ce in ce mai rafinati, mai curiosi, nu mai sunt cuceriti exclusiv de produs, ci si de experienta pe care o ofera acesta, iar noi, aici, acasa la Feteasca Neagra, oferim aceasta experienta. Mai mult decat atat, odata cu cresterea notorietatii acestui soi peste hotare, si turistii straini devin tot mai intrigati de povestea sa si vin sa ne viziteze", a mai precizat Virgil Mandru.

Bugetul alocat celei de-a doua etape a investitiei este de 1 milion de euro, iar proiectul este in faza de aprobare. Potrivit estimarilor, acesta urmeaza a fi dat in folosinta in anul 2023.

In ultimii ani, Tohani Romania a investit peste 6 milioane de euro in podgoria de Feteasca Neagra, linia de vinificatie dedicata si sustinerea vinurilor produse din acest soi - prin marketing local si prezenta internationala. Productia de anul trecut a atins un nou record, fiind imbuteliate 1 milion de sticle de vin cu eticheta Feteasca Neagra, iar in 2020, aceasta a reprezentat 75% din totalul de vin rosu vandut de Tohani. Multiplu medaliat international, Apogeum Feteasca Neagra, vin produs de Crama Apogeum, a fost plasat printre 1% cele mai bune* vinuri la nivel mondial.

*Top realizat la nivel international prin aplicatia Vivino, pe baza review-urilor consumatorilor si specialistilor in vin din intreaga lume

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din vacante-calatorii

Top

Cauta-ti perechea