Vacante

#capitala culturala europeana #maribor #slovenia

Maribor, o capitala culturala europeana care incita simturile

Despre Maribor se stie, in principiu, ca are cea mai veche vita-de-vie din lume. Si desi acest avantaj nu este deloc de ignorat, Maribor are multe alte lucruri de oferit. In 2012, orasul este capitala culturala europeana si, astfel, are ocazia sa scoata din maneca toti asii. Iar avantajele acestei destinatii nu sunt putine. Dealurile pline cu vita-de-vie, gastronomia locala cu produse naturale, apropierea de Croatia si Austria, muzeele, nivelul de civilizatie si preturile competitive sunt doar cateva atribute ale acestui oras.
 

Maribor, bucuria simturilor


Maribor este al doilea oras ca marime din Slovenia. Aflat in nordul tarii, este usor de ajuns aici din Austria, Italia, Croatia si chiar Ungaria, mai ales cu masina personala. Pentru romani, drumul este mai lung deoarece nu exista zboruri directe pentru Slovenia. Poti zbura pana in Ljubljana, de unde exista curse regulate spre Maribor sau poti alege ca escala un oras intr-una dintre tarile inconjuratoare. Efortul, insa, merita pe deplin.

Orasul vechi are o arhitectura deosebita si este foarte ofertant pentru strainii dornici sa mearga la un spectacol sau sa ia masa aici. Preturile sunt accesibile, mancarea si bautura nu te dezamagesc, iar oamenii sunt prietenosi si peste tot se vorbeste engleza. Pe raul Drava se fac croaziere cu muzica si gustari . O alta varianta este pur si simplu sa lenevesti la o cafenea pe mal. Ratele, porumbeii, vrabiile si lebedele convietuiesc in deplina armonie pe malurile Dravei.

In inima orasului se afla Old Vine, cea mai veche vita-de-vie din lume, inca productiva. Cu o varsta de peste 400 de ani, via a ajuns in Cartea Recordurilor. Astazi, vinul produs de ea nu se comercializeaza, fiind oferit ca dar de protocol unor personalitati de talie mondiala. Poti merge la degustari aici, de luni pana duminica, chiar si fara programare. Un pahar de vin te costa 3 euro. Personalul poate aranja degustari in functie de dorintele clientilor, cu un anumit numar de persoane, preparate de casa, prezentarea vinului etc.

De ce este Maribor o capitala culturala europeana


Mariborul se inscrie in suita oraselor desemnate capitale culturale europene pentru o perioada de un an. In tot acest timp, in oras se organizeaza o serie de evenimente culturale cu o puternica dimensiune europeana. Maribor era candidatul perfect: fost oras industrial, Maribor s-a reinventat in ultimii ani, si-a valorificat atractiile culturale, de la arhitectura veche la bogatiile naturale, dornic sa se faca cunoscut in lumea intreaga.

"Este vorba despre schimbare, Maribor era un oras industrial care a devenit unul cultural. Este o modalitate de a schimba elementele economice pentru viitor. Maribor este un oras mic. Am fost surprins sa descopar aceasta idee inteligenta a lor de a se asocia cu comunele din jur, este un lucru bun pentru viitor. O capitala culturala nu este doar un simplu oras. Trebuie sa existe un trecut cultural, iar acest lucru ei il au aici in mod natural, cu diverse influente de pretutindeni, influente ale tarilor vecine: sunt foarte aproape de Austria, Croatia si, totodata, au o personalitate a lor.

Acest lucru este important pentru a deveni o capitala culturala. Este, de asemenea, o sansa de a rezolva problemele trecutului si de a avea o noua generatie care are speranta pentru viitor si care devine acum una culturala" a declarat pentru acasa.ro Jose A Dielens, Expert in Consiliul Europei , membru Royal Institute for International Relations si trezorier al organizatiei Association of European Cities and Regions for Culture.
Cum se promoveaza Mariborul in calitate de capitala culturala europeana

Conform Masa Puklavec, reprezentant al Biroului de Turism al Sloveniei, promovarea Mariborului a fost realizata pe trei paliere: evenimente, PR si publicitate. Orasul a fost promovat in cadrul unor evenimente precum ITB berlin 2011, WTM in 2011 si Ferienmesse Vienna in 2012. Parteneriatele cu alte orase au adus beneficii de ambele parti. "Orasele partenere ale Mariborului sunt Slovenj Gradec, Velenje, Novo mesto, Murska Sobota si Ptuj. Avem in jur de 500 de proiecte si 1500 de evenimente" a afirmat in cadrul intalnirii FIJET Dijana Madzarac, reprezentant marketing la Maribor 2012 Public Institute.

Brosurile in 10 limbi au fost prezente la 50 de targuri si expozitii. S-au organizat workshopuri si presstrip-uri. Orasul este promovat intens in mediul online, printr-un site oficial si pe retelele de socializare.
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din vacante-calatorii

Top

Cauta-ti perechea