Vacante

#vacanta #calatorie #ghid turistic #turism

Ce se poate ascunde in spatele unei vacante frumos ambalate

Planificarea unei vacante necesita o informare destul de serioasa asupra calatoriei. Dupa ce afli detaliile care te intereseaza, este bine sa tii cont si de acele lucruri care de obicei nu ti se spun, dar care nu sunt mai putin reale.

Iata cateva aspecte care nu prea ies in prim plan, dar a caror cunoastere te ajuta sa eviti situatii nedorite in vacanta: 

1 Ce se poate ascunde in spatele unei oferte foarte ieftine


Una dintre cele mai folosite metode de a-si convinge clientii sa cumpere un produs turistic, intalnite la unii operatori de turism, este afisarea unui pret extrem de mic. Uneori, acesta este socant, in comparatie cu serviciile incluse.

O cauza fireasca o constituie promotiile in extrasezon. Atunci, proprietarii unitatilor de cazare (vile, apartamente, pensiuni, hoteluri etc) prefera sa mearga pe profit minim sau sa se mentina macar pe linia de plutire, decat sa aiba pierderi. Si atunci propun preturi extrem de mici, pentru a nu ramane cu camerele goale. Acest caz este unul obisnuit si normal.

Insa exista si cazuri in care un astfel de pret ar trebui sa-ti ridice semne de intrebare. Se poate ca suma neobisnuit de mica sa ascunda un hotel vechi, cu servicii precare, cu un numar de stele care in realitate ar trebui impartite la 2. De aceea, este bine sa te informezi inainte de a plati. Afla detalii despre metodele de documentare din articolul Cum alegi un hotel pe internet.

2 Ghidul turistic este de fapt un simplu insotitor


Este o foarte mare diferenta intre un ghid turistic si un insotitor de grup. Exista, insa, persoane care oficial poarta numele de ghid, dar ale caror competente sunt cele ale unui insotitor. Cand mergi intr-o vacanta in care ghidul joaca un rol major, este indicat sa afli detalii despre acesta.

De asemenea, tine cont de faptul ca, desi este putin probabil ca o agentie sa admita ca personalul ei nu se ridica la anumite standarde, poti totusi sa faci o reclamatie la finalul sejurului. Afla mai multe despre ghizii profesionisti din articolul Ce inseamna sa beneficiezi de un ghid turistic profesionist.

3 Poti plati unui operator si vei calatori cu altul


Cand alegi o oferta de tip excursie de la o anumita agentie pe motiv ca ai incredere in ea, intreaba totusi daca serviciile oferite ii apartin sau daca vei calatori cu alt operator. Se prea poate sa ai surprize, deoarece agentiile vand locurile la una si aceeasi excursie prin mai multe canale, asigurandu-se ca se va completa numarul de locuri pana la data plecarii.

Insa serviciile oferite (avionul sau autocarul, ghidul sau insotitorul respectiv, cazarile, vizitele din program etc) pot fi furnizate de cu totul alt operator decat cel la care ai platit.

4 Probleme repetitive, aflate dintr-o terta sursa


In momentul in care calatoresti intr-un grup si cunosti oameni care au mai apelat la operatorul turistic din prezent, acestia iti vor povesti impresiile lor asupra celorlalte calatorii din trecut.

Exista cazuri in care descoperi ca problema de cazare cu care va confruntati in prezent a aparut si in randul trecut. Te intrebi, asadar, de ce totusi au apelat la aceeasi companie, din moment ce au fost dezamagiti prima oara.

Raspunsul este uneori simplu: sunt putini cei care isi cer drepturile ferm, dar civilizat, la fata locului si sunt si mai putini cei dispusi sa faca reclamatie la intoarcere. Adesea, oamenii vor sa ajunga acasa si sa-si stearga amintirile neplacute, preferand sa le pastreze numai pe cele favorabile, demne de povestit prietenilor. Neavand insa un feedback sincer de la clienti, companiile nu pot sa ia masuri si deci, nici sa-si imbunatateasca serviciile.

O alta sursa de la care poti auzi diverse intamplari asemanatoare sunt soferii de autocar, deoarece acestia fac aceeasi cursa de mai multe ori pe an si stiu foarte bine care au fost de fiecare data problemele de organizare.

5 Ce este util sa afli si ce este pur raspuns managerial in declaratiile oficiale


O alta sursa de informare, atunci cand iti planifici vacanta, o reprezinta chiar declaratiile operatorilor turistici.
Exista cazuri in care aceste declaratii vor fi intotdeauna pur manageriale. Este vorba despre declaratiile de tip autopromovare, care pe tine nu ne ajuta cu nimic concret.

Pe de alta parte, declaratiile acestora devin extrem de utile atunci cand vrei sa afli detalii precise. De exemplu, afli care este cea mai cautata destinatie a unui sezon si descoperi astfel faptul ca o tara, un oras, o statiune etc se promoveaza intens. De obicei, aceasta promovare vine cu oferte speciale, la preturi atractive, ceea ce automat poate fi o informatie valoroasa si pentru tine. 

Mai poti afla care sunt noile produse turistice lansate pe piata, un alt lucru util, daca te intereseaza vreo ruta noua de zbor, vreo destinatie care pana acum nu era pe piata turistica si voiai sa o vizitezi etc. Mai poti primi informatii pretioase despre cum sa-ti organizezi vacanta in functie de buget, la cine sa apelezi pentru o nevoie personala particulara, ca turist, ce beneficii vei avea daca devii client fidel etc. Un alt lucru extrem de util pe care-l poti afla de la un reprezentant al unei agentii este faptul ca toate destinatiile pe care le vinde sunt vizitate de personal. Astfel, agentii cunosc la propriu pachetul vandut si sunt capabili sa ofere clientilor toate amanuntele. 

6 Turismul declarat si relativitatea protectiei


Turismul la negru primeste adesea denumirea de “ concurenta neloiala ”, iar tabara opusa descurajeaza turistii sa apeleze la astfel de servicii, deoarece pot fi periculoase, neexistand garantii. Este perfect adevarat ca primul reprezinta un tip de turism nedeclarat. Insa in ceea ce priveste acea lipsa de siguranta si de protectie, lucrurile pot fi nuantate.

Daca te cazezi la localnici sau apelezi la un transportator care nu are niciun fel de atestat , iti asumi toate riscurile unei astfel de alegeri, pentru ca nu stii nimic despre acea persoana si nici nu ai vreun contract semnat. Respectivul poate sa-si faca bine treaba, dar la fel de bine poate sa incerce sa-ti goleasca buzunarele sau sa-ti aduca alte prejudicii.

Pe de alta parte, apeland la un operator declarat, ai si aici doua situatii. In prima, beneficiezi de protectie prin contractul semnat si ai dreptul sa ceri daune. In a doua, exista situatii in care turistii intampina situatii foarte neplacute, isi suna reprezentantul sa vina sa rezolve situatia, iar acesta decide sa nu le raspunda la telefon. Sau, la fel de rau, sa le spuna pe un ton rastit ca el nu are nicio vina si deci sa nu-l mai bata nimeni la cap. Intr-o astfel de situatie, iti ramane totusi varianta de a-l reclama la firma respectiva. Cu toate acestea, raul a fost deja produs. Cand ramai in prima noapte din sejur in fata hotelului, pentru ca receptia sustine ca nu exista rezervare pentru tine, orice reclamatie sau compensatie ulterioara nu va putea repara niciodata stresul suportat.


Sursa foto : couponsaver.org

 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din vacante-calatorii

Cauta-ti perechea