De prin lume adunate

#tenis #sport #hobby #baschet #sport la inaltime

Joaca la inaltime

ADVERTORIAL

Poti juca tenis la 12 metri inaltime? Dar baschet? Se dau o parcare de zece milioane de euro si un start up de 300.000 de euro. Rezolvati ecuatia.

Amandoi sunt pasionati de sport. Razvan Burlacu de tenis, iar partenerul sau, Vladislav Ciorici, de fotbal, pe care l a practicat ca profesionist pana la 20 de ani. Dar nu neaparat acest hobby i a impins catre primul proiect sportiv suspendat realizat in Romania in cadrul stadionului de 200 de milioane de euro, Arena Nationala, unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructura din Bucuresti din ultimii 20 de ani. Este vorba de o suprafata sportiva cu un teren de fotbal, doua terenuri multi­functionale – tenis si baschet – si piste de alergare. Toate construite la 12 metri inaltime, pe acoperisul parcarii de 1.250 de locuri cu care este prevazuta Arena Nationala. Altfel spus, aproape 7.000 mp de teren sportiv pus la punct de Urbanito, un start up pe care cei doi tineri antreprenori l au lansat chiar la inceputul anului.

BUSINESS DIN JOACA. Faptul ca au reu­sit sa castige licitatia pentru realizarea terenurilor suspendate este deja un prim indiciu ca nu sunt totusi nou veniti in acest domeniu de nisa al terenurilor sportive.

Razvan Burlacu (29 ani) are o ex­pe­rienta de peste zece ani in importul si montarea de pardoseli sportive, livrarea de parcuri si terenuri de joaca la cheie. Mai intai, ca angajat, director de vanzari in cadrul firmei Mondego, importator exclusiv al brandului Mondo, furnizorul oficial al ultimelor zece editii ale Jocurilor Olimpice unde asigura suprafetele din cauciuc pentru pistele de atletism, gazon sintetic, parchet sportiv, dotari complete pentru stadioane etc. Apoi ca antreprenor prin firma Mondo Play, pe care a fondat o in 2009, in plina criza economica. „Am plecat din Mondego la inceputul lui 2009 din dorinta de a mi face propria afacere. Nu reuseam sa avem o strategie pe termen lung, iar eu asta imi doream“, explica Burlacu in interviul cu MONEY Magazine motivul pentru care a decis sa aleaga drumul antreprenoriatului.

Momentul potrivit s a ivit, in mod ne­fericit cumva, odata cu venirea ­crizei economice. Dat fiind ca Mondego vindea doar brandul Mondo si doar in Bu­cu­resti, vanzarile au inceput sa sufere dramatic din anul in care recesiunea s a instalat oficial si in Romania.

A avut de partea sa nu doar expe­rien­ta de la Mondego, ci si avantajul brandului Mondo, pe care a reusit sa si l aduca in portofoliul start up ului Urbanito dupa o renegociere cu italienii ce a avut loc spre final de 2011, povesteste Burlacu. Totusi, pentru a evita limitarea la segmentul de business extrem de nisat al proiectelor sportive in care, in plus, depinde mult si de contractele cu primariile care au in grija parcurile unde exista printre altele si investitii sportive (terenuri de joaca) –, Burlacu a vrut de la bun inceput sa aiba un spatiu mai mare de manevra cu noua afacere. Tot el detaliaza: proiectele sportive mici (care i ar asigura lui un volum satisfacator) nu sunt de interes pentru primarii, totusi acestea le fac, insa prin firmele de constructii. Pentru a ajunge la firmele de constructii, ai nevoie de o forta de vanzari, pe care nu si o permite doar din businessul sportiv (Mondo Play ruleaza venituri de aproape doua milioane de euro). „Asa ca era clar ca trebuia sa am si proiecte civile. Trebuia sa am mocheta, parchet, ceea ce nu mi a placut niciodata sa vand“, marturiseste zambind Burlacu.

Nici nu trebuie, pentru ca a adus in start up ul Urbanito un partener cu experienta exact pe zona pardoselilor civile. Vladislav Ciorici (30 ani) s a format in aceasta piata la cel mai mare jucator local de profil, Piritex, importator si distribuitor de materiale pentru decoratiuni interioare controlat de omul de afaceri Petrica Usurelu si intrat in insolventa la propria cerere din aprilie. „Ne am cunoscut in 2007. Eram amandoi la inceput de cariera si ne am intalnit in contextul unui proiect, Razvan avea nevoie de o mocheta. De atunci am ramas prieteni“, povesteste Ciorici.

Pe repede inainte, alinierea a fost aproape perfecta in preajma lui 2012: Ciorici isi dorea si el o schimbare dupa mai bine de patru ani de Piritex si Sol Expert – divizia de proiecte private (rezi­dentiale, spitale, baze sportive, cladiri de birouri) desprinsa din Piritex, era spe­cializat si avea un portofoliu consis­tent de contacte pe zona proiectelor civile, in timp ce Burlacu acoperea zona sportiva, dar isi dorea proiecte civile pentru un volum mai mare de business si mai constant (cele sportive sunt sezoniere, putandu se realiza doar vara).

START UP LA INALTIME. De la fondarea Urbanito, cei doi au reusit deja sa execute 15 proiecte (ponderea intre civile si sportive este aproape egala), iar in asteptare au in jur de 35–40 in Bucuresti si in tara, sustin cei doi. De departe, vedeta proaspatului portofoliu este proiectul sportiv suspendat realizat in cadrul Arenei Nationale.

Citeste continuarea articolului AICI!

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din noutati

Cauta-ti perechea