#mercy #h2o #plaja #mamaia #duffy #cronica #concert #alte-genuri #dance #pop

Duffy - "Barbie Girl" cu voce de nota 10

Industria muzicala este plina de non-talente, de "pisi" si "pitzi" care mai de care mai aratoase sau ba, dar pana la urma nu infatisarea este ultimul lucru care isi spune cuvantul atunci cand vine vorba de a fi artist. Cu mare tam-tam, Sony Ericsson si Orange au strans oamenii la mare, pe plaja H2O din Mamaia pentru un concert Duffy. Desi am fost amenintati de ploaie, pana la final, nimeni nu a avut de suferit.

Concertul a fost deschis de trupa britanica I Am Kloot. Desi nu sunt prea cunoscuti pe la noi, baietii au reusit sa smulga publicului urale si aplauze si, ocazional, cate un refren. I Am Kloot si-au terminat recitalul destul de rapid, iar dupa aproximativ 15 minute in care trupa lui Duffy isi aranja instrumentele si afara s-a intunecat de-a binelea, a aparut si blonda din Wales.

In varsta de numai 25 de ani, Duffy (pe nume real Aimée Ann Duffy), si-a deschis concertul cu melodia "Syrup & Honey". S-a urlat, s-a aplaudat si s-a urlat si mai tare pentru ca primele cuvinte pe care cantareata le-a rostit dupa ce a cantat au fost in romaneste si au fost ceva mai multe variatiuni decat obisnuitele "buna seara", "ce faceti" sau "multumesc".

Acompaniata de doua gemene pentru vocile de fundal, Duffy a prezentat melodii de pe primul album, dar si de pe cel de-al doilea. Duffy a cantat "Rain on your parade", "Rockferry" si "Warwick Avenue", iar publicul s-a inghesuit s-o acompanieze.

Desi ma asteptam sa aud injuraturi si diferite remarci rautacioase sau obraznice la adresa picioarelor golase si a pantalonilor scurti roz pe care Duffy ii purta, nu s-a intamplat nimic din toate acestea.

In schimb cantareata a avut parte de un public care o aclama si canta impreuna cu ea si ii strigau in doua limbi cat de mult o iubesc si o adora. Parintii isi indemnau copii sa cante, iar cei mici isi corectau parintii la engleza. Cea mai mare supriza a venit totusi din parte cantaretei care a reusit sa aiba o prestatie live de nota zece. Nicio o nota falsa nu s-a strecutat in recitalul ei.

Poate unii ar fi dorit mai multa miscare si ceva coregrafie, nu doar gemenele care se bataiau pe langa microfoane cu ochelari se soare pe ochi. Dar muzica lui Duffy nu are prea multe in comun cu miscari complicate sau coregrafii elaborate.

Galeza si-a incheiat recitalul cu melodia de debut, "Mercy", iar publicul a intrat in delir, fredonand melodia impreuna cu Duffy. Spre final ritmul lui Mercy s-a schimbat si cei prezenti au putut recunoaste melodia "Billie Jean" a lui Michael Jackson. In acel moment si Duffy ne-a anuntat ca "This is a tribute", iar ultimele acorduri au fost omagiul ei adus "Regelui muzicii Pop" care s-a stins din viata in urma cu o zi. Dupa toate acestea s-a cerut si un BIS, iar Duffy l-a onorat.

•
  •