Muzica

#cuvinte de iubire #iris #concert #cronica #rock

Cuvinte de iubire si flori de iris la Teatrul National (FOTO+VIDEO)

Pentru Iris sezonul de concerte a inceput odata cu primavara. Primele doua concerte (1 si 8 martie) din acest an au fost un fel de martisor muzical oferit doamnelor si domnisoarelor.

Concertul de pe 1 din pacate l-am ratat, in schimb am ajuns la cel de pe 8 martie de la Teatrul National Bucuresti . Sala nu era plina ( probabil ca multi au ales sa mearga la primul spectacol). Trebuie sa fim cinstiti si sa spunem ca cele doua spectacole nu au fost doua cantari Iris si atat. Nu, ele au avut avut parte de decoruri, intermezzo-uri teatrale intre melodii, proiectii etc. Mai pe scurt un show multimedia . Asa ca preturile biletelor au fost si ele pe masura (100 lei era cel mai ieftin bilet).

IrisLa concertul din 8 martie am vazut poate cea mai spectaculoasa intrare pe scena a Iris-ilor, demna parca de show-urile raposatului Michael Jackson. Cei cinci membri Iris au aparut de undeva de sub scena,  propulsati de un soi de lift. Foarte interesanta ideea hainelor albe in contrast cu ochelarii de soare fumurii. Mai-mai ca ma asteptam ca unul dintre ei sa scoata de la cingatoare un ditamai shotgun-ul si sa tinteasca fix intre ochii unui spectator.

Fiind un eveniment pentru doamne si domnisoare era si firesc ca grosul setlistului sa fie compus din piese de dragoste (“O iubire alba”, “Baby”, “Nu ma uita”, “Sa nu crezi nimic” etc). Si totusi nu s-a cazut in extrema siropoaso-melancolico-patetica. Au fost si cateva dintre piesele mai in vana, numai bune de ridicat de pe scaune: “Pe ape”, “Eu si cu tine”, “Ingerii goi”, “Somn bizar”.

Desi dispunerea pe scena nu ii avantaja prea mult, fiind amplasati mai in spate, cam departe de public, cei de la Iris au compensat acest mic neajuns comunicand mai mereu cu spectatorii. M-a amuzat foarte tare Cristi Minculescu , care jongla cu stativul de microfon exact cum o facuse David Coverdale  (solistul de la Whitesnake) in concertul de acum doi ani de la Romexpo. La fel de dinamici erau si Valter Popa (chitara) si Boro (bas), care faceau “sincroane” ca pe vremuri . Care vremuri? Pai cele in care se purtau pletele infoiate si colantii viu colorati.

La capitolul surprize nu am cum sa trec cu vederea includerea inspirata in repertoriul concertului a doua piese pe care le auzi mai rar in concertele Iris: “Calatorul” si “Noaptea”.

Dupa aproape doua ore de concert, a sosit momentul in care s-a tras cortina, dupa un bis de rigoare si zeci de flori de iris daruite de Valter, Cristi, Nelu, Boro si Nelu doamnelor si domnisoarelor din fata scenei.

"Sa nu crezi nimic"

"Iris Aeterna"

"Eu si cu tine"