#the tourist #cronica de film #cronica #film #angelina jolie #johnny depp

The Tourist - cronica de film

Inteleg ca in mintea producatorilor de la Hollywood este o perpetua criza de bani, de staruri, de box-office, dar nimic nu scuza un esec de talia lui The Tourist, mai ales cand platesti ¾ din bugetul filmului doar ca sa platesti salariile celor doua staruri de pe afis.

Socoteala e una simpla: iei doua megastaruri adorate de la un cap la altul al planetei, pui in capul mesei un regizor european ( , pe canalele Venetiei.

Nimeni nu s-a gandit probabil ca o astfel de reteta ar putea da gres, ca filmul va fi catapultat in topul celor mai proaste din 2010 (eu as zice nu doar din 2010, ci dintotdeauna) si ca va trebui sa mituiesti niste jurnalisti straini ca dezastrul cinematografic sa primeasca ceva publicitate si nominalizari (my god! Pentru ce??) la Globurile de Aur, doar doar mai salta incasarile jenante barfite pe la colturi de toata lumea.

Un turist, o agenta, un tren si-o barcuta

Plotul lui The Tourist este teribil de prost, atat de prost incat te intrebi constant daca chiar urmaresti un film cu spioni, agenti, mafioti si furturi de sute milioane de euro. Scenariul este la fel de ritmat ca si o plimbare cu gondola prin Venetia, doar ca mult mai putin interesant.

Elise ( din Paris si primeste un bilet in care i se cere sa ia trenul spre Venetia unde ar urma sa se intalneasca cu un personaj misterios al carui nume apare in film la fiecare 2 replici rostite de oricare dintre personaje: Alexander Pierce. In tren, Elise, pentru a scapa de agentii care sunt constant pe urmele ei, se aseaza la masa lui Frank Tupelo (Johnny Depp), un biet turist in vacanta la Venetia, profesor de mate, dar cochet ca o dama de pension.

Elise se foloseste de Frank, astfel incat agentii urmaritori (o adunatura de capete de creta) si un mafiot pagubit de cateva miliarde de euro sa creada ca turistul are vreo legatura cu Alexander Pierce sau este chiar cautatul. Planul merge pana cand lui Elise i se inmoaie corazonul de agenta Interpol si vrea sa renunte la operatiune. Din umbra o santajeaza un inspector de la Interpol () care vrea capul lui Pierce, asa ca Elise promite sa i-l livreze, desi inca este indragostita de Pierce.

As mai povesti in continuare, dar nu se intampla nimic, iar lipsa de actiune devine chiar frustranta cand vezi ca trecut mai bine de o ora si filmul pare ca inca nu a inceput.

Jolie + Depp = 0 chimie

Angelina Jolie si Johnny Depp sunt frumosi ca replicile lor din ceara de la Madame Tussauds si la fel de expresivi. Jolie nu este altceva decat un manechin care scoate in evidenta tinutele al naibii de elegante pentru un agent Interpol care ar trebui sa treaca neobservat in timpul misiunilor. Sau asta e din alt film.

Johnny Depp joaca  atat de bine, incat rar se intampla sa-l arate cineva cu degetul in presa din cauza unui rol. Dar in The Tourist, Depp este, cum spuneam, frumos si atat. Actorul se chinuie mult sa-i imite grimasa lui Keanu Reeves   din toate filmele; stiti voi, aia in care Reeves incearca sa stabileasca o conexiune naturala intre fata si creier, dar niciodata nu-i iese. Imitatia made by Johnny Depp este, intr-adevar, demna de macar o nominalizare la Golden Globes .

Sper  cel/cea care a avut ideea de a-i pune pe minus al filmului prin lipsa de chimie dintre ei.

si Master and Commander, actorul britanic apare de cativa ani in filme de categorie B (Wimbledon, Inkheart, Legion).

The Tourist isi merita cu prisosinta toate cronicile negative, pentru ca este un thriller de actiune in care ceea ce lipseste este chiar actiunea, iar mana regizorului este si ea la fel de absenta. Filmul este dovada clara ca poti sa o dai in bara chiar si cand ai nume mari atat in film, cat si in spatele camerei. Iar daca gagurile lui Depp, care vorbeste spaniola fiind convins ca este limba oficiala pe la Venetia, sunt singurul element de comedie pentru care The Tourist si-a luat nominalizarea la Golden Globes, atunci e chiar grav.

Cum rezisti sa vezi The Tourist ?

Incearca doar daca esti masochist si ideea ta de distractie inseamna un film prost si o tona de popcorn.

•