#cronica #17 again #film #comedie #zac efron #matthew perry #2009 #_17-again-2009

17 Again: Timpul reciclat de mintile pubere

Vizionarea noului film al lui Adam Shankman , 17 Again, m-a facut sa ma intreb: „Oare americanii astia chiar nu s-au plictisit de genul acesta de comedioare ireale care te intorc in timp?”. Si daca nu, asta inseamna clar ca pe acolo domnesc multi nefericiti care vor sa isi retraiasca tineretile pierdute.

De la Inapoi in viitor la Azi 13, maine 30 multe pelicule scoase de la Hollywood au jonglat cu ideea unei posibilitati de a calatori in timp, creand in spatiul nostru, cel real, un adevarat cliseu. Comedioara 17 again vine sa intregeasca galeria acestor tipuri de pelicule, actualizand insa totul pentru anul lui 2009. Cum vine asta? Pai, vedeti in cele ce urmeaza.

17 againActiunea filmului incepe cu anul 1989, cand Mike O`Donnell (Zac Efron) foarte bun jucator de bascket, aflat in ultimul an la liceu, pierde sansa de a pune mana pe o bursa la o universitate de prestigiu. Motivul? Chiar inaintea inceperii meciului decisiv, iubita lui, Scarlet il anunta ca este insarcinata. Tanarul prefera sa-si asume responsabilitatile de stalp al familiei si lasa balta cariera profesionala .

Tatal – pusti de 17 ani si fiica indragostita

Intorsi in prezent, in 2009, dam cu nasul de un Mike (Matthew Perry) ajuns acum la varsta de 37 ani. Total depresiv, ramas fara slujba, parasit de sotie si de cei 2 copii care nu vor sa mai aiba de-a face cu el, acesta regreta decizia luata acum 20 ani si tanjeste dupa o noua sansa. Cu ajutorul unui mic numar de magie pus la cale de imaginarul om de serviciu al fostului sau liceu, acesta se intoarce la vremurile pubere, avand astfel ocazia de a repara greselile. Pe parcurs insa, Mike isi da seama ca de fapt nu pe el trebuie sa se ajute ci pe copiii sai, Maggie (Michelle Trachtenberg) si Alex (Sterling Knight) cu care de altfel este coleg.

Faptul ca e din nou un pusti de 17 ani cu mintea insa de 37, il taraste pe Mike intr-o serie de situatii dintre cele mai dubioase, printre care si aceea in care propria lui fiica se indragosteste de el. Cum rezolva acesta problemele copiiilor sai sau cum se disputa pana la urma amorul dintre el si sotia sa, Scarlet (Leslie Mann), va las pe voi sa descoperiti.

Cel mai tare mi-a placut personajul Ned Gold (Thomas Lennon), prietenul lui Mike. De altfel Thomas, precum si Matthew Perry au salvat situatia cand lucrurile scapau de sub control si totul se transforma intr-o mare salata cu adaos de miere in loc de otet. Cum a fost de pilda, discursul pe care l-a tinut Zac Efron in fata celorlalti colegi incercand sa-i convinga sa nu faca sex pana la nunta. Cam penibil, mai ales ca la final toate fetele, inca suspinand dupa vorbele dulci ale acestuia, au dat la o parte prezervativele, impunand castitatea pe viata. Insa ne-am abatut putin de la cale.

Galusca temporala se inghite pana in 30 ani

17 againIn ceea ce-l priveste pe Zac Efron, pot spune ca acesta a avut un joc actoricesc bunicel, care l-a indepartat un pic de stampila pusa de High School Musical. Chiar si asa insa, acesta nu s-a abtinut de la un mic numar de dans pe langa majoretele de la marele meci de basket. De ce? Tocmai pentru a ne demonstra din nou  ca se misca bine si ca orele petrecute pe platourile de filmare ale peliculei care l-a consacrat au prins bine.

O scena care m-a facut sa-mi pun intrebari a fost cea in care Maggie se indragoste-te de tatal ei, aflat in postura de tanar la 17 ani. Sincer, chiar ma gandeam cam ce imagine de psihopata scapata de la 9 as avea eu, aflata in aceeasi pozitie de seducatoare in 4 labe ce scoate maraituri in incercarea de-a-si atata involuntar tatal.

Privind in asamblu, insa, scenariul filmului a fost ok, binenteles fara sa scape de stigmatul cliseelor ce roiesc in jurul aceastei teme. Distributia a fost potrivita si actiunea filmului mi s-a parut destul de captivanta. Recomand acest film tinerilor plictisiti peste masura de fenomenul American Pie, care doresc o pelicula tipica pustilor americani dar fara glume scarboase ce nu depasesc nivelul de clasa a-III-a. In niciun caz insa, nu recomand acest lungmetraj celor peste 30 ani cu depresii grave si un simt critic acid si impenetrabil. Nu vor inghiti galusca temporala sub nicio forma, va spun eu.

•
  •