Vacante

#ghid #ghid turistic #turisti #grup #obiective turistice

Ce inseamna sa beneficiezi de un ghid turistic profesionist

Ti s-a intamplat vreodata sa asisti la prezentarea unui turistic asupra unui obiectiv? Daca ai observat ca cei din jur au incetat sa butoneze telefonul mobil, daca nimeni nu a mai fost preocupat sa cotrobaie in geanta dupa sticla cu apa, daca toata lumea s-a oprit si a ascultat ce avea de spus ghidul, daca acesta ti-a trezit in minte intrebari sau te-a facut sa razi, atunci ai avut parte de unghidbun. Urmeaza pasii de mai jos si afla ce inseamna sa beneficiezi de serviciile unuighidprofesionist.

Pasul 1. Ghidul te intampina la locul de intalnire. Fie ca ai ales sa calatoresti cu autocarul, fie ca ai ales sa mergi cu avionul, ghidul trebuie sa te intampine in statie sau, respectiv, aeroport. El este cel care verifica dupa lista persoanele inscrise si le ajuta cu formalitatile de imbarcare, in cazul avionului. In cazul autocarului, ghidul are grija ca turistii sa ocupe locurile in functie de lista inscrierilor, prezinta facilitatile de la bord ( , frigider cu apa plata, toaleta etc) si ofera informatii despre programul excursiei.

Pasul 2. Ghidul ofera informatii despre sanatate. La inceputul calatoriei, ghidul poate oferi informatii asupra masurilor de precautie si metodelor prin care se pot evita diverse afectiuni, intalnite in zona care urmeaza sa fie vizitata: diaree, insolatie, deranj stomacal, dureri de cap etc. De obicei, ghidul este prima persoana careia i te adresezi in cazul in care ai probleme de sanatate.

Pasul 3. Ghidul este o persoana informata. In mod normal, un ghid ar trebui sa aiba stabilit un program in care sa fie incluse prezentari turistice, filme, muzica traditionala locala, glume, pauze de odihna si somn, popasuri pentru masa si toaleta etc. Un ghid bine pregatit vorbeste mult, intretinand atmosfera in lungile ore de calatorie, in cazul autocarului.

Pasul 4. Ghidul te invata cateva cuvinte uzuale, expresii si numere. In mod normal, ghizii isi invata grupurile de turisti cateva cuvinte uzuale in limba tarii vizitate, ca de exemplu “da”, “nu”, “multumesc”, “buna ziua” etc. In cazul tarilor cu o alta scriere decat cea latina, este folositor sa prezinte si cifrele din acea limba, pentru a fi mai usor recunoscute. Detalii gasesti in articolul Invata fraze utile in vacanta, fara un ghid de conversatie.

Pasul 5. Ghidul iti ofera detalii asupra monedei locale. Ghidul este cel care ofera informatii despre moneda locala si paritate, despre preturile medii pentru o masa, un suvenir, un bacsis, pretul pentru intrarea la obiectivele turistice sau in toaletele publice cu plata etc.

Pasul 6. Ghidul ofera asistenta la cazare, in hotel. Odata ajuns la hotel, ghidul este cel care trebuie sa se ocupe de formalitatile de cazare, gasind parteneri de camera pentru persoanele care calatoresc singure care nu au platit diferenta de single. Tot el este cel care ofera informatii despre masa, despre restaurantele din zona hotelului, casele de schimb valutar , mijloacele de transpot in comun etc.

Pasul 7. Ghidul face prezentarile la obiective sau gaseste . In functie de acreditarile detinute, ghidul turistic poate sa faca singur prezentarile la obiectivele din strainatate sau, dimpotriva, nu detine acest drept. In acest ultim caz acesta trebuie sa vorbeasca grupului despre posibilitatea angajarii unui ghid local , urmand ca grupul sa decida, daca nu cumva acest serviciu este deja inclus in pretul excursiei.

Oricum ar fi, un ghid bun face rost de un ghid local, pentru ca valoarea unui obiectiv este greu de inteles cu adevarat daca nu ai pe cineva specialist in domeniu, care sa scoata la lumina acele detalii, picanterii, povesti, creatii sau legende care acapareaza atentia publicului.

Pasul 8. Ghidul face sugestii si propuneri pentru cumparaturi si masa la restaurant . Intotdeauna ghizii sugereaza locurile de unde poti face cumparaturi sau poti lua masa, insa nu esti obligat sa faci aceasta alegere. Daca magazinul sau localul este unul izolat, daca ghidul este foarte prietenos cu personalul, daca ti se lauda prea mult produsele / mancarea, toate acestea sunt semne ca exista o colaborare intre firma respectiva si firma de turism prin care calatoresti. De aceea, uneori este mai bine sa alegi singur, ignorand produsele care-ti sunt promovate ostentativ. Nu inseamna insa ca nu este posibil ca mancarea sa fie foarte buna sau ca produsele acelui magazin nu ar fi calitative. Dar este bine sa fii prevazator si, mai ales, autonom.

Sfaturi&Avertismente

• Iata in continuare cateva semne ca ghidul tau turistic nu este bine pregatit:

- citeste informatiile istorice si culturale de pe foi, in loc sa aiba in cap tot volumul de cunostinte

- nu informeaza turistii in mod constant asupra programului urmatoarelor ore

- se enerveaza daca intampina probleme la cazare sau probleme de alta natura

- incearca sa convinga pe cineva din grup sa rezolve o problema a carei rezolvare intra in atributiile sale proprii

- nu arata respect tuturor turistilor in mod egal, avand un comportament diferentiat in functie de varsta, cuplu, financiara etc

- nu se intereseaza in mod constant daca totul este bine, daca exista intrebari, probleme etc.

• Un ghid profesionist este capabil sa faca prezentari atat de frumoase ale locurilor vizitate, incat orice persoana din grup sa fie acaparata de vorbele sale, indiferent de nivelul de educatie, cultura, indiferent de factorii atmosferici, oboseala acumulata etc.

Ai avut vreodata o experienta deosebita cu un ghid turistic ? Povesteste-ne impresiile tale si ajuta-i si pe altii sa aiba parte de o vacanta reusita.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din vacante-calatorii

Top

Cauta-ti perechea