Un circuit turistic implica urmarea unor proceduri fara de care lucrurile nu pot functiona intr-un mod eficient. Pe langa serviciile oferite de agentie si responsabilitatile pe care aceasta si le asuma, exista cateva aspecte care tin de turist si care ar trebui respectate de acesta. Iata in continuare 10 dintre greselile facute de turisti intr-un circuit.
1. Plec in vacanta, intr-un circuit, ca sa ma odihnesc
Circuitele nu sunt pachete de vacanta de relaxare si odihna deoarece, prin natura lor, implica numeroase vizite si calatorii, iar programul incarcat nu permite multe ore de somn. De aceea, un turist greseste cand reproseaza ghidului sau agentiei ca este extenuat dupa cateva zile de plimbari in diverse locuri.
2. Mie nu-mi face nimeni program
Este un principiu gresit, daca ne referim la un circuit. Un circuit inseamna tocmai un program foarte bine pus la punct, cu putine variabile. Fiecare membru al grupului trebuie sa asculte de ghid, altfel situatia devine haotica. Ascultarea ghidului nu inseamna supusenie sau umilire. Intr-un grup, libertate absoluta de miscare exista doar in momentele in care in program se mentioneaza timp liber de la ora x la ora y”.
3. Treaba dansei ca are o problema, noi sa ne vedem in continuare de program
Cand unul dintre membrii grupului are o problema, intreg grupul este afectat. De aceea, indiferenta, critica sau chiar batjocura nu ajuta cu nimic, dimpotriva. Cine a intalnit astfel de cazuri stie cat este de neplacut. Persoanele care rad si ironizeaza strica unitatea grupului.
4. Voi intarzia pentru ca si X a intarziat
Una dintre cele mai obositoare reguli dintr-un circuit o reprezinta orele de intalnire. De fiecare data cand se pleaca dintr-un loc, se da o ora de intalnire pe care toata lumea trebuie sa o respecte. Chiar si 5 minute de intarziere inseamna ca un intreg autocar sa astepte, inseamna afectarea programului din restul zilei si dezaprobarea grupului.
Obiectivele turistice sunt deschise numai pana la o anumita ora. Hotelurile asteapta turistii cu masa numai intr-o anumita limita de timp. Exista, de asemenea, un program al feriboturilor. Toate aceste lucruri si altele ar putea fi afectate de acea scurta intarziere.
5. Iau ca amintire sapunul si chitul de cusut din camera
Hotelurile care ofera turistilor camere dotate cu diverse facilitati nu fac un cadou din aceste lucruri. Obiectele pot fi: chit de cusut, chit de lacuit pantofii, tampoane, crema de fata, lotiune antisolara , sapun, sampon, prezervativ , pieptene, servetele umede , papuci de baie, fructe, sucuri etc. Toate aceste lucruri au ca scop utilizarea lor numai pe durata sejurului in acel hotel. De aceea, este gresit sa fie puse in bagaj, la plecare.
6. Am intrat in hora, acum jucam
Exista cazuri in care serviciile oferite nu indeplinesc standardele precizate in contract. In aceste momente de nemultumire din partea grupului, unele persoane aleg sa nu ceara explicatii, pentru a evita orice complicatie. Se merge pe ideea "Am intrat in hora, acum jucam”.
Trebuie stiut ca aceasta strategie incurajeaza firmele de turism sa persevereze in oferirea unor servicii de slaba calitate, in loc sa devina competitive si sa tina cont de drepturile turistului. In plus, adesea, in astfel de cazuri, reprezentantii incearca sa-ti impuna acel serviciu mediocru si daca stii sa-l refuzi ferm, politicos, iti dai seama ca de fapt chiar exista o alternativa mai buna, scoasa la lumina abia atunci cand reprezentantii in cauza vad ca nu pot duce cu vorba turistul. Unul dintre cele mai cunoscute cazuri il reprezinta camerele proaste de hotel, schimbate cu unele mult mai confortabile.
Pe de alta parte, niciun turist nu poate fi obligat sa reactioneze si sa-si ceara dreptul, daca el nu doreste acest lucru.
7. Mi-ai facut cinste, iti fac cinste, ne facem cinste
Adesea, in circuite se formeaza grupuri mici de persoane cu aceleasi afinitati, care obisnuiesc sa stea impreuna la masa si in alte locuri. Trebuie tinut cont de aspectul legat de cheltuieli, deoarece o data ce incepe o persoana sa faca cinste intregului grup, le obliga pe toate acele persoane sa faca la fel. Fiecare are un buget stabilit pentru vacanta si uneori un astfel de gest ii pune pe altii intr-o situatie incomoda, mai ales ca nu se stie la viitoarele mese fiecare ce va comanda si cat va fi pretul final.
8. Nu suport aerul conditionat, asa ca nu-l deschid deloc
Problema aerului conditionat este extrem de prezenta, indiferent de circuit. In special, in spatele autocarului, unde este intotdeauna mai putin rece decat in fata. Daca exista mai multe persoane care nu suporta aerul conditionat, acestea nu vor da drumul deloc si, in curand, atmosfera din jur devine o adevarata supa”. Trebuie stiut ca dispozitivele de deasupra capului pot fi miscate 360°, astfel incat nu exista nicio scuza pentru nefolosirea lor. Cine vrea, poate gasi o pozitie de deschidere care sa permita aerisirea, fara urmari neplacute.
Ai avut vreodata o experienta asemanatoare? Povesteste-ne impresiile tale si ajuta-i si pe altii sa faca o impresie buna cand pleaca in circuit.