Vacante & Calatorii

#bagaj #aeroport #companie aeriana #reclamatie

Proceduri in caz de primire a unui bagaj deteriorat

Deteriorarea unuia dintre bagajele recuperate la sosirea pe aeroport necesita cunoasterea procedurilor de reclamatie . In general, este bine sa iei in considerare si aceasta posibilitate, pentru ca surprizele neplacute apar cand te astepti mai putin. Urmeaza pasii de mai jos si vei sti cum trebuie sa procedezi daca iti primesti bagajul intr-o stare proasta .

Pasi de urmat

Pasul 1. Reglementarile companiei cu care calatoresti. Primul lucru pe care trebuie sa-l cunosti este procedura companiei aeriene cu care calatoresti. Regulile difera in functie de companie, prin urmare nu ai cum sa rezolvi situatia daca nu respecti reglementarile individuale ale acelei companii.

Pasul 2. Depunerea reclamatie. Primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa depui reclamatia imediat dupa constatare. Aceasta procedura este deosebit de importanta, deoarece companiile aeriene au reguli foarte stricte cu privire la perioada acceptata de depunere a cererilor de acest tip.

Daca sosesti cu acelasi zbor cu care a fost transportat si bagajul tau, ai in general la dispozitie cam 24 – 48 de ore pentru a depune cererea. Daca bagajul este adus ulterior, cu un alt zbor, in acest caz termenul limita este mai mare.  Pentru aceasta situatie, trebuie depus un raport scris privind deteriorarea bagajului, intr-un anumit termen stabilit de companie, dupa ce bagajul ti-a fost pus la dispozitie.

Cererea trebuie facuta in scris si se depune la oficiul specific, inainte de parasirea aeroportului, impreuna cu alte documente. Acestea pot fi copii dupa biletul de calatorie, dupa eticheta bagajului si dupa actul de identitate.

Pasul 3. Limitarea responsabilitatii. Partea cea mai dificila a intregului proces survine in momentul stabilirii cauzelor care au dus la deteriorarea bagajului. Companiile aeriene mentioneaza in "Temenii si Conditiile" de transport care sunt cazurile in care se accepta o reclamatie de deteriorare a bagajului si cazurile in care astfel de cereri sunt respinse.

De exemplu, plangerile pentru deteriorarea unui bagaj nu sunt acceptate daca acestea sunt deja genti vechi, fragile, daca au fost supraincarcate cu lucruri etc.

Limitarea responsabilitatii companiei aeriene poate insemna ca aceasta nu raspunde pentru lovire, zgariere , murdarire, rosaturi sau taieri ale materialului bagajului daca aceste deteriorari nu sunt cauzate de neglijenta personalului companiei sau nu au fost facute cu intentie.

Pasul 4. Asigurarea bagajelor. Pentru a rezolva mai usor cazurile de deteriorare a bagajelor, este recomandat sa faci o asigurare a acestora inainte de plecare. Alte masuri de precautie constau in atasarea unei etichete cu datele de contact ale proprietarului, precum si incuierea si sigilarea bagajelor.

 

 

Lucruri de care vei avea nevoie

  • Act de identitate ( carte de identitate , buletin sau pasaport)
  • Bilet de calatorie
  • Eticheta de la bagaj

 

Sfaturi&Avertismente

• Companiile aeriene nu-si asuma raspunderea pentru pierderea unor obiecte din interiorul bagajelor. In procedurile si reglementarile lor, acestea recomanda pasagerilor sa nu puna in bagajul de cala obiecte valoroase. In aceasta categorie pot intra bijuterii, documente de afaceri sau acte personale, obligatiuni, titluri, certificate de actiuni, articole electronice personale, bani, obiecte fragile sau perisabile etc.

Ai primit vreodata bagajul deteriorat la sosirea pe aeroport? Povesteste-ne experienta ta si ajuta-i si pe altii sa se descurce intr-o astfel de situatie. 

Oferte pentru tine

  •   2009-07-15
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Ramona Sandu

Vezi toate articolele

Articole din vacante-calatorii

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii