Vacante & Calatorii

#fus orar #schimbare de fus orar #somn #cum sa te obisnuiesti cu fusul orar

Cum sa te obisnuiesti cu fusul orar

O vacanta poate sa fie aproape ratata daca nu te obisnuiesti cu noul fus oras, din destinatia in care ai ajuns. Poti face mici eforturi pentru a te acomoda cu ora cea noua si a intra in normal. Pentru acest lucru, urmeaza pasii de mai jos.

Pasi de urmat

• Pasul 1. Schimbari in programul de somn. Cu cateva zile inainte de plecare, incepe sa faci modificari in programul de somn, pentru a se potrivi cu fusul oras al destinatiei in care vei ajunge. Fa schimbari mici si constante. Un truc ar fi sa-ti setezi unul dintre ceasurile de acasa dupa acest fus, in ultima perioada, chiar inainte de plecare.

• Pasul 2. Noua ora. Ia cu tine acest ceas pentru a-l avea si pe drum. Odata ajuns la destinatie, iti va fi mult mai usor sa "accepti" ora respectiva, iar ceasul tau intern se va acomoda la noua situatie.

• Pasul 3. Dormi corespunzator pe drum. Ceasul pe care-l ai pe drum iti va arata cand este noapte in destinatia respectiva si astfel vei putea dormi si tu, ca si cand ai ajuns deja acolo si te-ai obisnuit. Daca iti este greu sa adormi, foloseste dopurile de urechi, masca de fata pentru somn, o patura si castile.

• Pasul 4. Ramai treaz. Dimpotriva, daca ceasul iti arata ca este zi in destinatia respectiva, atunci va trebui sa faci si tu eforturi sa ramai treaz. Poti sa bei o cafea, sa te plimbi in masura spatiului disponibil, sa te conversezi cu cei din jur sau sa vezi un film de actiune. somn avion2Este important sa faci miscare, pentru a-ti mentine organismul activ.

• Pasul 5. Apa. Una dintre cele mai importante lucruri de care este bine sa tii seama este hidratarea. Daca vei bea multa apa, organismul va avea mai multa energie sa faca fata schimbarii de orar.

• Pasul 6. Odihna la destinatie. Scenariul cel mai fericit, odata ajuns la destinatie dupa un drum lung, este sa fie deja seara. Vei dormi mai usor, din cauza efortului depus si a doua zi vei incepe sa te obisnuiesti incet-incet cu noul program. Poate dura in jur de 3 zile acest proces de acomodare. Daca ajungi dimineata sau dupa amiaza, dormi maxim 3-4 ore, apoi stai treaz pana seara, la ora ta normala de culcare.

• Pasul 7. Medicatie . Exista si cateva medicamente prescrise pentru aceasta afectiune. Pentru detalii, insa, iti recomandam sa vorbesti cu doctorul personal.

Lucruri de care vei avea nevoie

  • Un ceas setat pe noul orar
  • Accesorii pentru somn
  • Apa
  • Pastile

 

Sfaturi&Avertismente

• Este nerecomandat consumul de bauturi alcoolice pe drumurile lungi, din cauza atmosferei rarefiate. In plus, alcoolul te deshidrateaza si te face si mai obosit.

• Problema acomodarii la fusul orar produce de obicei dificultati de a dormi noaptea. La aceasta se adauga alte simptome precum insomnii , oboseala in timpul zilei, un apetit scazut, deranj stomacal, dificultati fizice sau dureri in membre, dureri de cap si stari de iritare sau depresie. Pentru alte informatii despre acomodarea la fusul orar gasesti pe site-ul specializat.

Daca ai avut deja o astfel de experienta, ne-o poti impartasi prin comment-uri la acest articol. Ajuta-i si pe altii sa se obisnuiasca cu un alt fus orar .

  •   2009-04-29
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Andra Rotaru

Vezi toate articolele

Articole din vacante-calatorii

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii