Vacante

#oferte vacanta 2009 #litoralul romanesc #vacante exotice #efecte criza turism #criza economica #criza financiara

Criza financiara va aduce pachete de vacante mai atractive in 2009

Principalul scop pe 2009 al operatorilor de turism este sa atraga potentialii clienti. Acestia vor avea tendinta de a renunta la vacanta, in favoarea necesitatilor curente, din cauza crizei financiare.

Operatorii de turism afirma ca deocamdata criza se face simtita mai putin, insa se asteapta ca de anul viitor efectele acesteia sa fie mult mai puternice.

Vacantele 2009, mai avantajoase pentru turisti

Pentru a-si convinge clientii sa investeasca in continuare in vacanta, reprezentantii turismului romanesc se indreapta catre parteneri cat mai ieftini. Cataloagele agentiilor de turism vor arata mult mai atragator decat in ultimii ani, in privinta preturilor practicate.

"Fluxul turistilor va creste cu 20 - 25%, insa va scadea valoarea pachetelor achizitionate. De exemplu, pe destinatiile exotice vor fi turisti care vor alege sejururi mai scurte, de 6 - 7 nopti, in loc de cele de 10 - 12 nopti, cum obisnuiau pana acum", a declarat directorul executiv al agentiei de turism Perfect Tour , Sorin Vaduvoiu, conform NewsIn.

Vacantele exotice cu destinatii precum Africa de Sud implicau o durata de 12 – 14 zile, din cauza ca o astfel de oferta propune un circuit cu numeroase excursii si activitati.

Avand un pret de aproximativ 3000 euro de persoana, reducerea numarului de zile va atrage, implicit, si reducerea costurilor. Operatorii de turism prevad o scadere la jumatate a vacantelor de lux, de la 3000 euro la 1500 euro de persoana.

Litoralul, mai putin atractiv in 2009

Mai putin exotic si mult mai aproape de casa se afla litoralul de la Marea Neagra. Dupa o incercare esuata de prelungire a sezonului estival, in mare parte cauzata de vreme, turismul de pe litoralul romanesc continua sa piarda teren si de sarbatori in fata Bulgariei si a altor destinatii mai atractive. Ofertele de Craciun si revelion pe litoralul romanesc sunt rare, deoarece nici cererea nu este mare. Pe de alta parte, gasim o mai mare diversitate de propuneri pentru Grecia, Turcia sau Bulgaria, in perioada sarbatorilor.

Previziunile pentru 2009 sunt la fel de modeste, din cauza drumurilor proaste si a serviciilor oferite. "In ce priveste evolutia turismului pe litoral in 2009 estimez o stagnare sau chiar reducere a numarului de turisti sositi pe malul Marii Negre. Nu s-a dat un leu pentru promovare interna in 2008. Hotelierii romani nu inteleg ce inseamna promovarea, nu inteleg care este rolul burselor, al targurilor", a spus proprietarul agentiei de turism Paralela 45 , Alin Burcea, citat de NewsIn.

Optimistii crizei financiare

Exista si operatori de turism care privesc situatia intr-un mod optimist. Pentru unele agentii, criza nu influenteaza planurile de vacanta ale romanilor. Un astfel de caz este cel al agentiei J’Info Tours, care constata faptul ca turismul de tip leisure si cel business sunt in parametrii normali.

„Romanii par mai dornici ca oricand sa beneficieze de cumpararea cu cca 6- 8 luni inainte a vacantei : discount 12% la targ si iluzia puternica pentru 6 luni a vacantei alese. Cele mai solicitate destinatii cumparate cu peste 9 luni inainte : Tenerife, Creta, Mallorca, Antalya, Rhodos , Barcelona”, se anunta intr-un comunicat de presa al companiei.

Printre destinatiile preferate de clienti pentru vacanta de iarna, agentia enumera atat tari accesibile ca pret (Malta, Egipt, Turcia), cat si tari exotice, mai costisitoare, precum Republica Dominicana , Thailanda sau Dubai.

Despre interesul romanilor pentru vacante vorbesc si reprezentantii site-ului Oferte Lastminute. Potrivit acestora, turistul roman isi schimba preferintele legate de orasele vizitate, durata sejurului, nivelul de confort al cazarii si altele.

Romanii continua sa aleaga ca destinatii de vacanta ofertele charter pentru Tunisia si Egipt, in perioada sarbatorilor de iarna. Alte solicitari sunt pentru Grecia, Franta, Italia si Croatia. „In ceea ce priveste regiunile punctuale sau orasele, in topul cautarilor, la egalitate, se situeaza Dubaiul si Parisul (10%) urmate de Hurghada (8%) si Antalya (5 %). Mai mult, cei care pleaca in excursii sunt de regula cupluri (in proportie de 86%), dar si familiile cu un copil (12%) sau cele cu doi copii (un procent de 2 %).

Ca si numar de stele, turistii romani opteaza, in proportie de 40,2% pentru 3 stele, in proportie de 30,1 % pentru 4 stele si doar 15,3% sunt interesati de servicii hoteliere de 5 stele si 6 stele”, %)", afirma Delia Borz, referent marketing al companiei.

Alte companii se gandesc sa exploateze criza financiara, pentru a obtine avantaje. Astfel se intampla cu Baboo, o noua companie intrata pe piata romaneasca, care doreste sa profite de nisele create ca urmare a disparitiei unor rute de zbor , la alte companii de profil.

"Concurentii nostrii reactioneaza fata de criza. Astfel, noi suntem atenti la oportunitatile care pot sa apara pe piata in urma desfiintarii unor rute", a declarat directorul general executiv al companiei Jacques Bankir. Baboo a anuntat intr-un comunicat de presa introducerea a 5 noi destinatii pentru programul de iarna: zboruri nonstop din Geneva catre Toulouse (6 pe saptamana), Bordeaux (5), Atena (5), Bucuresti (3) si Zagreb (2).

Daca te intereseaza Craciunul in strainatate, citeste articolul dedicat acestor oferte.

Daca te intereseaza informatii despre revelionul 2009 la munte, in Romania, gasesti informatii aici. Pentru vacante de revelion in strainatate, citeste articolul aici.

Alte destinatii de iarna gasesti in articolele despre Austria, Romania, Iordania, Bulgaria, Praga, Viena, Slovacia si sarbatorile la castel.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din vacante-calatorii

Cauta-ti perechea