Pana la venirea verii nu ne mai desparte decat doua luni. Asta inseamna ca trebuie sa fii in forma, sa dai jos kilogramele acumultate in timpul anotimpului rece si sa ai un fizic tonifiat si pregatit pentru hainele subtiri de vara. Daca nu ai timp sau bani pentru a te inscrie la o sala de fitness sau aerobic, o solutie este sa faci jogging , cel putin de doua ori pe saptamana. Joggingul este un tip de miscare care poate fi practicat la orice varsta, fara costuri mari .

Miscarea are efecte benefice nu numai asupra aspectului tau fizic, ci asupra intregului tau organism. Prin jogging vei pune in miscare aproape toate grupurile de muschi, iti vei intari sistemul imunitar, vei fi mai putin predispus bolilor cardiace si vei preveni atacurile de panica sau anxietate.

Astfel, mintea ta va fi mult mai sanatoasa si mai activa si vei reusi sa te relaxezi intr-un mod cat se poate de activ. Prin miscare vei reusi sa uiti si de problemele si taskurile de la serviciu si sa depasesti mai usor perioadele dificile.

 

Incalzirea

 

Daca vrei ca programul tau de jogging sa aiba efectele dorite, fie de a slabi, fie de a avea un fizic mai tonifiat, atunci este indicat sa practici acest sport zilnic, sau cel putin de trei ori pe saptamana. Exista numeroase persoane care se relaxeaza in acest mod dupa orele de la serviciu si nu concep nicio zi fara o ora de alergat usor.

Daca esti incepator intr-ale joggingului, trebuie sa alternezi momentele de plimabre cu alergat si sa respiri corect. Nu trebuie sa te extenuezi de la prima sedinta de alergat. De asemenea, in timpul alergarii trebuie sa respiri corect. Inainte cu o ora de a merge la alergat este indicat sa mananci o banana sau sa bei un pahar cu suc natural de fructe.

 

Echipamentul de jogging

 

Pentru acest tip de sport, echipamentul necesar trebuie sa fie sport, cat mai comod, care sa te lase sa te misti natural. Ai nevoie de incaltaminte sport , cu talpa plata, comoda si flexibila. Este indicat sa porti sosete groase, care sa absoarba transpiratia. Hainele trebuie sa fie comode si adecvate vremii. Pentru vara este indicat sa iti pui si o sapca, iar iarna ai nevoie de manusi si caciula. Si nu in ultimul rand, ia cu tine si mp3-ul sau ipod-ul cu muzica preferata, care te va ajuta sa te deconectezi.

 

Unde practici jogging

 

Pentru inceput trebuie sa alegi suprafetele plane, iar treptat sa faci trecerea la cele in panta sau denivelate. Este indicat sa eviti strazile aglomerate si intersectiile. Cele mai bune locuri pentru a practica acest sport sunt parcurile. Aici vei avea spatiu si nu te vei intersecta cu alte persoane. Daca stai in zone ale orasului in care exista si lacuri, precum Pantelimon, Colentina sau Crangasi, poti face jogging pe malurile acestora. De asemenea, daca locuieste in apropierea unui stadion poti merge acolo pentru o tura de teren.

 

Jogging in parcul Herastrau

 

Parcul Herastrau este cel mai mare parc din Bucuresti si este preferat de straini . Acest parc este accesibil pentru toata lumea, se poate ajunge destul de usor din toate zonele Bucurestiului, este plin de verdeata, iar aleile sunt largi si curate. Spatiul pentru jogging este foarte mare, o tura de parc fiind de 6 kilometri. In acest parc este indicat sa vii dimineata pentru jogging si sa eviti serile, cand parcul este mult mai populat. Daca nu poti sa vii dimineata, atunci evita zonele aglomerate, cu terase sau restaurante.

 

Jogging pe soseaua Kiseleff

 

Soseaua Kiseleff poate fi un loc ideal pentru alergarile usoare. Poti incepe din fata Muzeului Antipa si pana in parcul Herastrau. Ai ocazia sa alergi printr-un cartier select, foarte curat si cu multa verdeata. Acest loc este preferat in special de strainii care lucreaza la ambasadele din zona. Aleile din aceasta zona sunt largi si potrivite pentru jogging sau role. Traseul de la Piata Victoriei pana la Bulevardul Aviatorilor este de 3 kilometri. 

 

Jogging pentru incepatori in parcurile Titan si Circului

 

Parcul Titan este un alt loc in care poti alerga la orice ora. In ultimi ani, parcul a fost reamenajat, aleile sunt mari si este curat. Chiar daca nu este la fel de mare ca Herastraul, in parcul IOR o tura de alergat este de 3-4 kilometri, ideal pentru cei care prefera alergarile mai usoare.

Parcul Circului este parcul care inconjoara Circul de Stat din capitala. In ultimii ani a fost reamenajat si este acum foarte frumos si curat. Este un parc mai linistit, cu multi copii si animale. In mijlocul parcului se afla si un mic lac cu nuferi. Aleile sunt destul de largi, fara gropi, potrivite pentru alergarile usoare, pentru incepatori.

 

Jogging in Parcul Izvor

 

O alta zona ofertanta pentru miscare este parcul Izvor si zona din jurul Palatului Parlamentului. Ai astfel la dispozitie o mare suprafata de teren, spatii largi si foarte putina aglomeratie. Este un traseu ideal pentru incepatori si pentru cei care vor sa se mentina in forma.

Sursa foto : z-mation.com

  •   2010-04-29
  •  

Articol scris de

Mihaela Rotaru

Vezi toate articolele

Articole din noutati

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Carmen Neacsu: Unde poti inota cu delfinii

Expertul Acasa.ro, Carmen Neacsu

Pune o intrebare


Citeste pe divahair.ro

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.