A cincea editie a Bucharest Fashion Film Festival a inclus o secţiune competitionala internationala, la care s-au inscris peste 100 de scurtmetraje de moda. In cadrul ediţiei din 2021, BFFF a oferit patru premii. Castigatorii au fost selectati de un juriu format din profesionisti din film, advertising si moda de pe scena locala si cea internaţionala: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de moda londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis si Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.
Preferatul publicului a fost AVENIR - Renew, Reduce, Reuse, r. Katharina Hingst. Fresh Perspectives, oferit unui film cu buget redus care abordeaza intr-o maniera nonconformista o tema relevanta a fost acordat scurtmetrajului Stories from a Twelfth Floor Hotel Room ( r. Zheqiang Zhang) - un voiaj alegoric imaginat dintr-o camera de la etajul 12 in timpul lockdown-ului, realizat in colaborare cu Google Earth. “In primul rand, vreau sa subliniez ca l-am perceput ca pe un film perfect format, cu inceput, desfasurarea actiunii si punct culminant. Dramaturgia filmului, alternanta temelor si scalei globale si locale, sinteza ingeniozitatii improvizate si imaginile grafice de calitate confera filmului o atmosfera unica. Deosebit de impresionant a fost ca provoaca emotie pe fundalul unei recenzii in miniatura a evolutiei universului si umanitatii. Cred ca este aproape imposibil sa obtii un efect similar pentru spectator fara a folosi performanta actoriceasca si oamenii drept componente principale ale filmului” a comentat Grigor Devejiev in legatura cu acesta. Mentiunea juriului pentru categoria Fresh Perspective a fost Manner, al designeritei si regizoarei daneze Marie Sloth Rousing, care propune o abordare conceptuala in explorarea limitelor obiectelor vestimentare.
Premiul Cea mai buna productie locala, acordat de Conceptual Lab by Theo Nissim, a mers catre New fake top secret , co-regizat de Codrut Sebastian Negut si Amalia Dobre, iar mentiunea juriului pentru Cea mai buna productie locala a fost Veronica Now ( r. Gabriel Juduc). „Conceptual Lab este unul dintre cei mai activi sustinatori ai evenimentelor culturale din Romania fiind alaturi de cele mai importante si inovatoare proiecte asa ca ne bucuram sa continuam parteneriatul cu Bucharest Fashion Film Festival. E o onoare pentru noi sa oferim premiul pentru cea mai buna productie locala si sa fim parte dintr-un eveniment aflat in plina ascensiune”, declara Theo Nissim fondator Conceptual Lab.
The Art of Value ( r. Sylvie Weber) a fost declarat Cel mai bun fashion film in aceasta editie. ”Mi-a placut atmosfera subtila cu o tenta de Wong Kar Wai, iar pe langa styling si accesorii, mi-au atras atentia mai multe detalii legate de interioarele minimaliste si austere, elementele de sci-fi care au creat o viziune futurista. Ceea ce mi-a placut cel mai mult insa e mesajul de pe cladirea unde are loc licitatia: Take care of each other. Simt ca in vremurile astea este singurul lucru care conteaza.” a spus Ina Borcea, fashion editor Harpers Bazaar Romania.
Pana pe 14 noiembrie, va mai putea fi vizitata la Muzeul National de Arta Contemporana expozitia Based on a True Story: a Collaborative Investigation in care 7 artisti si designeri locali (Apparatus 22, Anca Adina Cojocaru, Maria Guta, Giulia Cretulescu, Lucian Varvaroi si Robert Antoniac) au fost invitati sa chestioneze autenticitatea in industria modei, dar si in spatiul personal, in ce priveste modul in care hainele contribuie la proiectia propriei noastre identitati. Conceptul curatorial se pliaza pe tema celei de-a 5-a editii a festivalului: transparenta. Prin lucrarilor lor, artistii aduc in atentie subiecte precum supra-mediatizarea celebritatilor si utilizarea unor formatelor cu capacitate de viralizare adesea simplificatoare, supra-utilizarea limbajului in universul promis de industriile de moda si beauty, influenta modului in care sunt reprezentate femeile in media asupra psihicului colectiv sau stereotipii ale masculinitatii.
O noutate adusa de cea de-a cincea editie a fost BFFF Insights, un eveniment de industrie, organizat in parteneriat cu 2029 Productions. Acesta a avut in centru o prezentare de portofolii, colectate in urma unui open call de la regizori, operatori, fotografi si stilisti in plina dezvoltare, evaluate de un juriu care acopera cele 4 arii. Reunind profesionisti locali din marketing, publicitate ssi producttie, BFFF Insights isi doreste sa deschida portile pentru proiecte viitoare.