Filme

#sienna miller #keira knightley #john maybury #biografic #razboi #drama #_the-edge-of-love-2008

The Edge of Love - un triunghi al dragostei impartit la patru

Regizorul John Maybury (The Jacket) si scenarista Sharman Macdonald (mama actritei Keira Knightley) isi reunesc eforturile pentru a aduce pe ecrane un film biografic despre viata tumultoasa a poetului galez Dylan Thomas, The Edge of Love (Triunghiul dragostei). Rezultatul este insa destul de dezamagitor (pentru ca Thomas este doar un pretext), iar a doua jumatate a filmului este o adevarata proba de rabdare si vointa pentru orice spectator amenintat de o cumplita plictiseala.

Femeile poetului Dylan Thomas

edgeIn Londra anului 1940 in plin bombardament al capitalei engleze, poetul Dylan Thomas (Matthew Rhys) se reintalneste cu o prietena din copilarie, Vera Phillips (Keira Knightley) intr-un pub. El scrie scenarii propagandiste pentru o casa de filme, iar ea este cantareata de cabaret pe o scena improvizata la metroul londonez. Cei doi au fost iubiti in adolescenta, insa pasiunea lor pare sa nu se fi stins niciodata complet, in ciuda faptului ca Thomas este casatorit de ani buni cu Caitlin (Sienna Miller), fosta dansatoare, cu care are si un copil.

Caitlin observa imediat in Vera un suflet asemanator, o fosta cucerire a nevroticului sau sot cu aere de bard indispensabil natiunii engleze, si cele doua femei, desi rivale intr-un fel, devin prietene de nedespartit. Vera accepta cererea in casatorie a soldatului William Killick (Cillian Murphy), desi este constienta ca, din cauza razboiului, casatoria lor este destul de volatila. Killick este chemat in cele din urma pe frontul din Grecia, unde trece prin experiente dramatice si traumatizante care ii vor marca restul vietii. Vera, insarcinata, abandoneaza Londra impreuna cu Caitlin si Dylan pentru locurile copilariei din Tara Galilor.

Existenta celor trei in casa de la malul marii este un menage a trois incomod, dureros si frustrant, singurul care se bucura de situatia creata fiind abjectul Dylan sub prerogativa poetului care se hraneste (literlamente) cu vietile celor din jurul sau. El si Caitlin traiesc de fapt din pensia de soldat a lui Killick, pe care acesta i-o trimite Verei. Drama izbucneste in momentul cand, intors de pe front, Killick descopera ca cei trei i-au mancat banii lasandu-l falit, iar Vera, intr-un moment de slabiciune, a cedat avansurilor insistentului poet.

Triunghiul dragostei este un dans in patru

In The Edge of Love, Kiera Knightley si Sienna Miller lupta pentru dragostea aceluiasi barbat egoist,thomas infidiferent, necioplit, nevrotic si ipocrit si “livreaza” performante actoricesti demne de invidiat. De fapt, biografia lui Dylan Thomas este doar un pretext, intrucat personajul nu este niciodata in film in centrul atentiei. Adevaratul focus al regizorului Maybury este relatia de prietenie si tradare dintre Vera si Caitlin. Pana la un punct cele doua par a fi fetele unui singur personaj, mai ales ca amandoua il iubesc si il urasc pe Thomas deopotriva, nefiind insa in stare sa-l refuze vreodata.

Protagonistii casatoriei in trei sunt mereu in deriva, intr-o continua cautare si asta pentru ca singurele puncte de reper in vietile lor sunt ei insisi. Ajung sa se invarta in jurul propriilor nefericiri si esecuri (Caitlin isi reproseaza mereu ca este sluga si turnatoare de copii pentru Dylan care-i absoarbe tot talentul si dorinta de a se individualiza) pe care si le ineaca sau si le razbuna prin partide de sex la intamplare si alte aventuri bahice stropite cu cantitati generoase de whiskey .

Keira Knightley isi depaseste prestatia din Atonement si se anunta ca o posibila candidata la Oscarurile de anul viitor. Vera ei este in acelasi timp fragila si naiva, dar si tradatoare (are o aventura cu sotul prietenei sale). Sienna a aratat ca nu este doar o blonda pe coperta ziarelor de scandal cu prestatia din Factory Girl, insa rolul pe care il face in pielea nevroticei Caitlin, roasa de gelozie si dominata de propria slabiciune, ne convinge ca vedeta este capabila sa sustina admirabil si personaje complexe.

Lui Matthew Rhys ii iese un Dylan Thomas cat se poate de autentic: o jigodie oportunista si abuziva care-si vede numai propriul interes in dauna prietenilor, un pisator de covoare talentat la versuri, dar cu un caracter pe care nimeni nu ar da niciun scuipat. Este putin probabil ca vreodata vreun regizor sa reuseasca sa faca din poetul galez un personaj aproape uman si care sa nu starneasca sentimente revoltatoare.

Irlandezul Cillian Murphy este, dupa mine ce-i drept, adevaratul poet din The Edge of Love. Plange, sufera, lupta, iubeste si se razbuna “pe fata”, fara subterfugii, fara ipocrizie, fara inselatorie . Si in plus, gaseste puterea de a ierta infidelitatea Verei pentru a putea lua totul de la cap alaturi de femeia pe care o iubeste. Pe langa el, celelalte personaje par prinse in inertia propriilor deceptii sentimentale.

keiraJohn Maybury imparte practic filmul in doua parti: prima ora din film are loc la Londra si ritmul este destul de alert, dand impresia ca povestea duce totusi spre un punct. In cea de-a doua parte insa, ajutati si de atmosfera cenusie a peisajului galez, ne dam usor seama ca povestea lipseste si ritmul treneaza in ciuda dialogurilor vii. Drama nu duce nicaieri, iar personajele se invartesc pur si simplu in jurul cozii. Parca pentru a compensa lipsa actiunii, regizorul apeleaza la artificii vizuale (un exemplu ar fi jocul de oglinzi in timp ce Vera si sotul sau fac dragoste sau inserturile video cu imagini originale din razboi - un cliseu mult prea exploatat) lipsite de sens.

NOTA 7/10



Daca vrei sa afli mai multe si sa fii la curent cu ce au mai facut vedetele din lumea filmului, aboneaza-te la Newsletterul Cinema.acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din cinema

Top

Cauta-ti perechea