#the chronicles of narnia #the voyage of the dawn treader #cronica de film

The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader - cronica de film

“Aslan: there I have another name. You must learn to know me by that name. This was the very reason why you were brought to Narnia, that knowing me here for a little, you may know me better there.” – ( In lumea voastra,eu am un alt nume. Trebuie sa invatati sa ma stiti dupa el.Chiar asta e motivul pentru care ati fost adusi aici: sa ma cunoasteti putin aici pentru a ma cunoaste cunoaste mai bine acolo).

“Voyage of ” - un sequel  multumitor

Cu siguranta daca te-au cucerit primele parti, este impetuos necesar sa vezi si ultima aventura ecranizata dupa cartea lui C.S.Lewis, insa fara a critica prea mult cliseele. In urma cu 4 ani de zile faceam cunostinta cu Peter, Susan, Edmund si Lucy - i-am indragit si m-am atasat foarte repede de ei. Ceea ce mi-a trezit interesul- combinatia proportionata de basm, aventura, SF si drama care converg intr-un mix nici prea dulce, nici prea sarat. Am crescut cu ei si pe parcurs am fost tot mai dornica sa aflu care este urmatoarea etapa a vietii lor. Narnia este sinonim cu magia, doar un pretext pentru a visa si a ne detasa de corvoada zilnica, un taram care invita sa copilaresti cu maturitate.

Sursa: fusedfilm.com

Asa cum Aslan avertiza la sfarsitul filmului „Prince Caspian”: „your brother and sister (n.r. Susan si Peter) have learned what they can from this world” (fratii tai au invatat tot ce au putut din lumea asta), asa cum era de asteptat in „Voyage of the Dawn Treader ”  fraiele necunoscutului sunt preluate doar de mezinii Pevensie.

Pe langa cliesele anterior mentionate, ar mai trebui amintit ca un minus si faptul ca se intra mult prea repede in subiect; nici nu apucam prea bine sa ii revedem pe Lucy si Edmund, nu avem timp sa asimilam noua imagine a lor ( nu mai sunt copiii din prima parte), ca regizorul ne ancoreaza direct in Narnia.

Sursa: daemonsmovies.com

O noua poveste

Ii regasim pe Lucy si Edmund tot in casa unchiului lor, convietuind cu varul lor arogant, artagos si morocanas Eustace. Fara a anticipa, cei trei sunt purtati involuntar prin intermediul unui tablou in apele involburate ale Narniei, salvati fiind de catre echipajul navei regale, Dawn Treader. Aici ii vor reintalni pe Caspian, curajosul Reepicheep si un echipaj mai dornic ca nicicand sa li se alatura in noua lor actiune. Constienti fiind ca motivul revenirii lor in Narnia este salvarea taramului (inca o data) de o amenintare periculoasa ce ar putea distruge frumusetea regatului lor. Vor infrunta cele mai negre cosmaruri , furtuni periculoase, se vor rataci in necunoscut si totodata inconstient vor ascede catre prietenie, maturitate si  loialitate .

Astfel suntem pregatiti pentru urmatoarea parte. Eustace are un rol important in tot ceea ce implica calatoria pe mare si indraznesc sa spun ca in urmatoarea naratiune il vom cunoaste si chiar indragi.

Sursa: myidol.ro

Sa nu fi(l)m asa greu de multumit...

Optional, pentru adultii care nu sunt foarte dornici sa petreaca doua ore urmarind un basm, subliniez ca nu se vor plictisi. Povestea este bine inchegata si va cuceri atat timp cat esti dispus sa-i acorzi o sansa si cerintele tale nu sunt exagerate. Nu am sa ridic in slavi mai mult decat trebuie, pentru ca nu este cazul, insa pelicula de fata isi face treaba: distreaza, amuza, intristeaza si insereaza pe alocuri mici pilde cu morala atat pentru cei mici, cat si pentru cei mari. Scenele de actiune si bataliile sunt suficient de bine realizate  pentru a multumi un om in toata firea.

Sursa: thefilmpilgrim.com

Traducerea titlului este paradoxal sau nu... gresita. Pe scurt: filmul prezinta un voiaj al personajelor catre capatul lumii, asta fara ca cei implicati sa realizeze catre ce sau de ce se indreapta. Este in primul rand o calatorie initiatica, intregul drum parcurs schimbandu-i si pregatindu-i asa cum era de asteptat pentru ceea ce va urma, progresiv fiindu-le adaugata inca o forta care ii intregeste.

Pe cat de brusca este intriga pe atat de radical este deznodamantul. Se face o trecere subita intre actiuni fara a compartimenta povestea cu legaturi sesizabile intre idei.

In loc de concluzie: filmul nu este slab, insa nici nu iese din tipar, fiind cu mult inferior celorlate doua “cronici”. Varianta 3D nu te lasa sa te bucuri foarte mult de peisajele narniene, imaginea fiind foarte intunecata.

Trailer:

•
  •