#twilight #new moon #saga #cronica #_the-twilight-saga-new-moon-2009

New Moon - Nerecomandat persoanelor peste 16 ani

Acum ca pe HBO a aparut True Blood, o ecranizare dupa romanele lui Charlaine Harris, vampirii din saga Twilight par mai anemici ca niciodata.

Vampirii din True Blood fac sex, in timp ce fratii lor din seria pentru adolescenti (adolescente mai exact) nici nu aduc vorba despre acest lucru. Eroul din cartile lui Meyer, Edward Cullen (Robert Pattinson), este un vampir gentleman care a jurat ca nu va mai bea niciodata sange de om. El si iubita lui muritoare, Bella Swan (Kristen Stewart), indraznesc sa se sarute, dar de fiecare data cand o fac, Edward tremura si se indeparteaza usor sub pretextul ca un simplu sarut se poate transforma intr-o muscatura dureroasa.

New Moon, al doilea film din serie, ii are in central povestii tot pe Edward si Bella care duc o viata linistita ca doi indragostiti de liceu, desi ea isi face griji pentru complicatiile care pot aparea in viitor. Visul pe care l-a avut in noaptea in care a implinit 18 ani – vis in care ea este batrana , in timp ce Edward (108 ani) arata la fel de tanar ca in ziua in care l-a cunoscut – pur si simplu nu-i da pace.

Aceasta teama pe care o simte ii starneste curiozitatea despre cum ar fi sa se alature clanului Cullen in calitate de vampir. Faptul ca Bella isi doreste sa devina vampir nu il incanta prea tare pe Edward. Nobil ca de obicei, el vrea sa o protejeze de lucrurle rele ce i se pot intampla, asa ca decide sa se mute impreuna cu familia sa din micul orasel Forks. Pentru el si Bella acesta este sfarsitul, cel putin asa spune Edward.

Dupa cateva luni de la plecarea clanului Cullen, Bella, ramasa singura intr-o bolboroseala cronica, descopera ca atunci cand ii creste adrenalina il poate vedea pe Edward. De aici pana la achizitionarea a doua motociclete de la vechituri nu mai este decat un pas. Stiind ca Jacob (Taylor Lautner), membru al unui trib misterios de indieni Quileute, se pricepe la motoare, Bella il convinge sa ii repare noile achizitii.

Acum ca Edward este departe, Jacob ii arata Bellei ce baiat de treaba este, iar pentru un timp toate lucrurile par a se linisteasca in viata ei – bineinteles, pana descopera ca se intalneste cu un varcolac si ca Edward vrea sa renunte la viata.

Fenomentul Twilight si generatia Miley Cyrus

Sa stabilim un lucru. New Moon este un film dedicat unei audiente anume. Daca nu mai esti la liceu, nu ai copii (fiice in special), esti o feminista sau un heterosexual, New Moon propabil ca te va plictisi de moarte sau te vei amuza de replicile adolescentine si siropoase. Dar filmul ofera publicului tinta ceea ce doreste? Da! Este un film bun? Nu!

Twilight este un fenomen media. Oricat de multe cronici negative vor exista, filmul tot va avea success in box office. Dar sunt sigur ca atunci cand majoritatea fanilor Twilight vor trece de adolescenta se vor minuna de filmul tineretii lor.

Prima parte, Twilight, a fost regizata de Catherine Hardwicke, dar de data aceasta il avem la carma pe Chris Weitz, cunoscut pentru filmul The Golden Compass - un mega esec in boxoffice. Nici primul nu este opera unui geniu, dar Hardwicke a reusit sa injecteze putin realism in viata vampirilor, in schimb Weitz, de care sunt sigur ca a avut cele mai bune intentii, a parut mai interesat de baietii fara tricouri si efectele speciale.

Plin de gauri in poveste si cu un scenariu peticit, New Moon vine in intampinarea publicului cu replici lacrimogene de genul: “You give me everything just by breathing” (Tu-mi dai totul doar prin faptul ca existi) sau “You’re just warm. You’re like your own sun” (Esti pur si simplu cald. Ca si cum esti propriul tau soare).

Dialogurile dintre Kristen Stewart si Robert Pattinson sunt cireasa de pe tort. Ochii crispati, holbarile lungi si monologurile monotone sunt ingrediente nelipsite din discutiile celor doi actori. Potrivit tabloidelor, cei doi formeaza un cuplu in spatele camerelor de filmat, asa ca se explica aceast mod rigid de a interpreta rolurile – vor sa pastreze ce e mai bun pentru relatia din lumea reala.

Doua ore si zece minute sunt mai mult decat suficiente pentru a descoperi defectele lui New Moon. Putin mai multa actiune, dialoguri mai antrenante si mai putina bazaiala ar fi ridicat putin limita de varsta a audientei. Dar ce stiu eu – cei (cele) care se uita la acest film sunt aceiasi (aceleasi) care plang dupa Miley Cyrus si Jonas Brothers.

The Twilight Saga: New Moon - Trailer

•
  •