#jason voorhees #frydat #13th #michael bay #horror #freddy krueger #cronica #_friday-the-13th-2009

Friday the 13th - Jason revine, dar degeaba

In ultimele trei decenii, Jason Voorhees a supravietuit tehnologiei 3D, a atacat Manhattan-ul, a fost trimis de pe Pamant in Iad si invers, a calatorit in spatiu si s-a luat de mana cu Freddy Krueger .

Acum, Jason traieste inca o data datorita unui remake al filmului original, cel care a generat toate "peripetiile" de mai sus - Friday the 13th (1980), produs de Michael Bay (regizorul filmelor Transformers) si regizorul Marcus Nispel, care in 2003 au mai colaborat la re-lansarea filmului The Texas Chainsaw Massacre.

In noul Friday the 13th povestea incepe cu uciderea a cinci tineri, iubitori de marijuana, aflati undeva langa ruinele taberei Crystal Lake. Ce cautau ei acolo? Cabana nu se afla nici macar pe GPS, dar ei stiau ca acolo creste planta lor preferata. "Sase saptamani mai tarziu" facem cunostinta cu un alt grup de adolescenti aflati la cabana tatalui unuia dintre ei, afla in apropierea ruinelor. Intre-timp isi face aparitia un motociclist (Jared Padalecki) care isi cauta sora disparuta (aceasta facea parte din primul grup). Jenna (Danielle Panabaker) isi lasa prietenii doritori de sex, ski nautic , bautura si droguri, pentru a-l ajuta pe mototciclist sa-si gaseasca sora.

Pret de o clipa, filmul a lasat impresia ca Nispel si scenaristii Damian Shannon si Mark Swift (Freddy vs. Jason) au descoperit ceva nou pentru aceasta ramura a genului horror, dar aceasta impresie s-a evaporat imediat dupa ce au inceput crimele deja parca pierdute de orice sclipire. Filmul nu poseda fiorul, teama pe care trebuie sa o simti atunci cand Jason apare in cadru. El este tot timpul prezent. Are mai mult timp pe ecran decat toate celelate personaje. Practic, el nu iese din cadru niciodata.

Analizand zecile de filme cu Jason, Michael Myers (Halloween), Freddy Krueger (A Nightmare on Elm Street) si multi alti psihopati inarmati cu sabii, cutite, tarnacoape, etc, am realizat un singur lucru: producatorii acestor francize chiar nu duc lipsa de imaginatie. Modul creativ prin care ii tot readuc pe acesti criminali pe marile ecrane este impresionant.

Creativitatea este una, motivul pentru care trebuie sa vezi acest gen de filme este altul. La fel cum una este sa-ti placa filmele de groaza, alta este sa te incante crimele si modul prin care acestea sunt executate. Este greu sa indragesti pe cineva care adora crimele din genul acesta de filme.

Unii dintre prietenii mei, care sunt fani ai acestui gen de horror, spun ca ii impresioneaza modul creativ al crimelor – eu unul nu gasesc nimic creativ atunci cand cineva infige un cutit in altcineva. Altii spun, mai in gluma, mai in serios, ca apreciaza nuditatea gratuita – intr-un astfel de film, fie ca vrei, fie ca nu, ai parte de multa nuditate. Adolescentii aflati in padure, nestiind ca urmeaza a fi ciopartiti, trebuie sa se dezbrace, sa se imbete si sa faca sex.

Fanii loiali ai originalului Friday the 13th probabil ca vor aprecia incercarea de a recaptura ideea care l-a creat pe Jason si poate ca vor cataloga noul film drept cel mai bun din serie. Dar ca sa acaparezi o noua generatie de fani, trebuie sa faci un film ori terifiant, ori prea amuzant, Friday the 13th nu se incadreaza nicaieri.

Trailer Friday the 13th

•
  •