#film #aventuri #actiune #fast and furious 4 #cronica #vin diesel #masini #curse #_fast-furious-2009

Fast and Furious 4 - multi cai putere si un Vin Diesel mai incruntat ca niciodata

Masini tunate, baietii rai, femei „tunate”...hmm, nu tocmai ingredintele potrivite pentru o un film vazut cu fetele in Mall. Totusi nu poti afirma lucrul acesta cand vine vorba de The Fast and The Furious. Va spun eu, pana si calugaritele din vechiul schit s-ar zburli toate de placere cand ar auzi uruit de motoare si scartait de roti in cursa nebuna a furiosilor care rup soselele in doua in urmarirea infractorilor periculosi.

Manata de aceasta idee si cu gandul la calugaritele sfioase m-am hotarat si eu sa-mi iau gasca de prieteni si sa dau o fuga la cinematograf pentru a urmari cel mai recent episod din seria Fast and Furious, Fast and Furious 4 – Piese originale.

fast and furiousBinenteles ca mi-am pregatit dinainte psihicul sa nu ceara prea mult si sa fie tolerant, sa nu alerge dupa material pentru hranirea neuronilor si sa nu se apuce acum sa construiasca paradigma sufletelor pierdute ale bolizilor calariti de baietii rai. Insa, chiar si asa, cu psihicul pus in stand by, am fost, in limitele normalului e adevarat, dezamagita de ce s-a derulat in fata mea pe marele ecran. Va intrebati de ce? Sa o luam cu inceputul.

Primele cadre ale peliculei, puternic marcate de mesajul „ Fast and Furious ” au ajutat la intarirea convingerii ca nu ai nimerit in alta sala. Se intrevede astfel din departare o coloana de masini care mai de care mai performante aflate intr-o cursa nebuna pe strazile insorite ale Republicii Dominicane.

Targetul? Un camion plin cu cisterne de benzina. Pentru atingerea acestuia a fost nevoie de o serie de cascadorii ce frizeaza absurdul, adrenalina si un Vin Diesel mai incruntat si mai plin de muschi ca niciodata. De ce era asa incruntat? Asta a ramas dilema care m-a urmarit si dupa ce s-au aprins luminile si m-am ridicat de pe scaun. Dupa 2 zile de research puternic prin strafundurile constiintei mele am gasit insa raspunsul: o fi facut injectii cu Botox si nu trecuse inca efectul. Sa ne intoarcem insa la oile noastre...sau mai bine zis, la masinile noastre.

Curse ilegale, razbunare si multa adrenalina

Baiatul acesta rau, vorbim aici de Dominic Toretto, personajul pe care il joaca cu atata maiestrie Vin Diesel, s-a intors la origini, adica pe meleagurile natale pentru a aduna vechii combatanti ai trupei: Letty (Michelle Rodriguez), Mia (Jordana Brewster), Brian O'Connor (Paul Walker), Han (Sung Kang) si restul. Scopul? O noua lupta impotriva unor infractori periculosi si setati sa cucereasca lumea prin intermediul drogurilor.

Cum a luat el aceasta decizie? Pai n-a pornit chiar de la el, ci de la sora lui Mia, care il anunta telefonic intr-o seara cafast and furious iubita lui, Letty a fost omorata. Doborat de veste, Dom revine in Los Angeles, California, face o serie de investigatii, afla ca bolidul care a omorat-o pe prietena lui functioneaza pe nitrometan, un indiciu principal in acest puzzle, si porneste pe urmele criminalului pe 4 roti.

Binenteles ca in calatoria sa da peste Brian O`Connor, cel care l-a tradat intr-un episod anterior alegand in locul curselor ilegale, mana lunga si dreapta a FBI-ului. Dupa cateva replici dure, ce i-ar face mandri pe princhideii de gradinita, se asocieaza cu aceasta pentru a da de urmele lui Artoro Braga, un dealer de droguri de rasunet international ,cel care ar fi omorat-o pe Letty si cel pe care il cauta cu sarg toata floarea cea vestita a intregului FBI.

Ca in povestile cu Praslea cel Voinic, Dom si Brian trebuie sa fie testati inainte sa intre in lumea intunecata a ilegalitatilor. Astfel, acestia sunt supusi de catre Ramon Campos (John Ortiz), cel care se da mana dreapta a lui Braga, la o intrecere pe viata si pe moarte cu masini. Premiul? Va lasam pe voi sa descoperiti. Va spun insa doar atat: finalul nu este unul plin de surprize.

fast and furiousPer total, actiunea filmului a fost destul de antrenanta. Din pacate insa, atractia principala a acestui tip de pelicule, masinile, nu s-au ridicat, dupa parerea mea umila de neinitiata in jucarile cu 4 roti ale baietilor, la nivelul celor din The Fast and The Furious – Tokyo Drift.

Pe de alta parte, datorita acestui film, la un moment dat am avut impresia ca Mos Craciun exista, tinand cont de faptul ca Han (Sung Kang), mort in partea 3-a, a aparut mai viu si mai sexy ca niciodata, in partea a 4-a. Noroc insa cu prietenii, care m-au lamurit cu greu ca Fast and Furious 4 este de fapt un prequel al lui Tokyo Drift. Un soi de Star Wars abramburit, am conchis eu.

Urmeaza si partea a 5-a

Pe de alta parte, mi s-a parut foarte ingenioasa ideea de a-i reuni in aceasta continuare pe majoritatea actorilor, regizorilor si celoralti care au pus bazele acestei serii, prin Fast and Furious 1. Am aflat ulterior ca, datorita incasarilor depasite, va urma si Fast and Furious 5, un lungmetraj mai furios si mai plin de adrenalina ca niciodata. M-am lamurit inca odata ca acest film este unul de nisa, apreciat de numarul imens de fani devotati si nu neaparat de criticii specializati.

In ceea ce priveste actorii pot spune ca au jucat cat de cat ok toti, desi replicile nu au fost cine stie ce. Mi-a parut rau pentru Michelle Rodriguez si rolul ei cel scurt si am suferit trup si suflet alaturi de incruntarea lui Vin Diesel caruia imi venea sa ma duc sa-i spun un banc doar, doar o rade si el.

Ma asteptam pe de alta parte sa apara mai multe „bunaciuni”. Nu de alta dar acesta a fost un film pentru baieti si in fatafast and furious cui sa se laude si ei cu masinile super-tunate si smechere daca nu in fata unor bunaciuni la fel de smechere si tunate?

Cam atat pe moment. Astept cu interes partea a 5 a si vin sa va povestesc ce si cum. Si de data aceasta sper sa-l vad zambind pe Vin, mi-ar face ziua mai buna si mi l-ar aduce inapoi pe Mos Craciun. Si ca tot veni vorba de acesta, ma intreb: oare apare si Han in partea a 5-a?

Asta daca partea a 5-a ar fi un prequel la partea a-2-a sau chiar prima care ar fi un sequel la a 4-a. Of, deja m-am pierdut cu totul. Mai bine ma inarmez cu rabdare si tin motoarele turate la maxim pentru Fast and Furious 5 care, sper ca ma va lumina. Coming up next...

Trailer Fast and Furious (2009)

Daca vrei sa afli inaintea tuturor ce se intampla in lumea filmului si la ce sa te astepti de la noile aparitii, aboneaza-te la Newsletterul de Cinema Cronici.

•