#angelina jolie #actiune #thriller #salt #film #cronica #_salt-2010

Cronica de film: Salt - James Bond la feminin

James Bond sta pe bara din lipsa de fonduri, asa ca la Hollywood ni s-a copt un alt film cu spioni care sa ne tina de urat pana cand agentul 007 revine cu forte proaspete. Numai ca de data asta agentul este blond, poarta fusta si este posesorul celor mai hot buze din istoria cinematografiei.

Angelina Jolie este Evelyn Salt un agent operativ CIA, a carui loialitate este pusa la incercare dupa ce un spion rus capturat de americani afirma ca, de fapt, Salt lucreaza pentru Rusia. Luata la bani marunti de CIA, Salt da bir cu fugitii. Incepe nebunia: urmariri ca-n filme, comploturi, explozii, jocul de-a racheta nucleara, rasturnari de situatii, plus zeci de cadavre sfartecate.  Pe tot parcursul filmului, se dezvolta o intreaga poveste cu spioni rusi , care au fost antrenati in spirit american si pusi la pastrare pentru Ziua X. Ce este Ziua X? Este momentul in care toti spionii cu sange rusesc in vene, crescuti in spirit  american isi dezvaluie identitatea, si incep razboiul impotriva SUA.

SaltEste sau nu Salt agenta rusilor? Aceasta este intrebarea in jurul careia este construit tot filmul.

Philip Noyce, regizorul care in trecut ne-a incantat cu thrillerele politice Patriot Games si Clear and Present Danger (ambele cu Harrison Ford in rolul principal), se afla la cea de-a doua colaborare cu Angelina Jolie.  Cei doi au mai lucrat impreuna in 1999 la The Bone Collector, un excelent thriller impanat cu multe elemente de mister.

Personajul Salt a fost initial conceput ca unul masculin, cu Tom Cruise favorit. In cele din urma a intrat Angelina Jolie in schema, iar scenariul a fost modificat. Din pacate, probele de foc (prea crancene, de altfel) prin care trece Angelina Jolie in acest film, sunt spectaculoase, dar putin verosimile. E greu de crezut ca o femeie, cu o constitutie fizica destul de firava, sa aiba o conditie fizica atat de buna, incat sa faca acrobatii de genul celor din Salt si sa scape cu viata: sare de pe un camion pe altul (atentie! camioanele circula cu viteza), zboara la o frana brusca de pe acoperisul unui automobil, cade si nu pateste absolut nimic etc.

SaltIn Salt o intalnim pe Jolie in mai toate ipostazele: cu ochiul invinetit (parea atat de realist machiajul ala!), manjita de sange, cu parul lung, tuns, blonda sau bruneta. Spre dezamagirea unora, de data aceasta jumatatea lui Brad Pitt nu dezveleste prea mult din corp.

Evelyn Salt este un personaj-salata care imprumuta elementele unor frati celebri: este un James Bond cand negativ, cand pozitiv (depinde cum bate vantul sau, ma rog, scenariul), cu abilitati de Spiderman, incasabil si invincibil ca de-alde Terminator sau Robocop. Probabil asta este si reteta succesului. Sa dai copy-paste de pe unde poti, in speranta ca filmul sa fie un succes de casa .

Cu ce ramai dupa ce ai vizionat Salt? Cu o alta productie hollywoodyana umflata cu pompa, plina de explozibili si impuscaturi, cu o Angelina Jolie mai bataioasa si mai rezistenta la bataie decat celebrul personaj Lara Croft. Sunt sanse destul de mari ca pe viitor sa existe si un Salt 2 , in conditiile in care finalul filmului iti da de inteles ca se impune o continuare.

Urmareste mai jos trailerul filmului Salt:

•
  •