#filme #cronica #cronica de film #love likes coincidences

Cronica de film: Love likes Coincidences

Turcia si dramele romantice. Pot face un duo frumos

Productiile turce nu se bucura de notorietate in randul cinefililor, de vina fiind probabil sonoritatea limbii nu tocmai placuta, infranandu-se astfel decizia de a urmari un film cu apartenenta asta. Propunerea “ Love Likes Coincidences ” este nu doar foarte bine construita, cat una decent radacinata in genul romantic, desi o drama care va strecura lacrimi si zambete deopotriva. Locatii ca Istanbul, Ankara si Turcia ar fi motive suficiente in a convinge audienta sa parcurga subiectul filmului pentru peisajele care vor oferi imagini desi nu concludente, satisfacatoare.

Coincidente, destin, intamplarile care ne decid viata

Cunoscut cu titlul original “ Ask Tesadüfleri Sever“, filmul isi axeaza subiectul pe teoria coincidentelor si modul in care  acestea ne guverneaza arbitrar viata si relatiile, per ansamblu existenta. Sunt acestea simple intamplari? Sau convingerea ca deciziile luate de noi sunt vadit alegerea noastra, este una gresita? Filmul nu va afla raspuns la niciuna din intrebari, insa incearca timid sa evoce destinul a doua persoane care desi le este scris sa fie impreuna, sunt despartite indirect chiar de ei. Pelicula isi atesta inspiratia in coincidentele atestate ale unor cunoscuti ai regizorului si scenaristului. Nu va asteptati ca povestea pe care o veti urmari sa fie una in totalitate adevarata pentru ca scriptul a fost  stilizat  intr-atat cat pentru a se oferi o poveste demna de ecranizat.

Desi nu este o suma modica filmul a izbutit sa stranga din incasari  14 milioane de dolari, reusind sa amortizeze investitia de nici doua milioane. Lucru deloc de neglijat, daca se tine cont de faptul ca lansarea nu a fost una promovata in plan international.

Ne place subiectul, ne plac actorii. Ne place filmul?

Septembie, 1977. Doua cupluri se pregatesc de nasterea copilui lor. Unul dintre acestia se naste in termen, celalat prematur. Asta este momentul in care Ozgur si Deniz isi intersecteaza pentru prima data vietile. Acestia se vor intalni de-a lungul vietii in mai multe circumstante fara a fi constienti ca s-au cunoscut inca din prima zi a existentei lor. Copilaria, adolescenta vor fi impregnate cu un lung sir de evenimente care vor influenta intr-un fel sau altul deciziile lor. Dupa 25 de ani de la prima intalnire in copilarie, cei doi fac cunostinta oficial. Deniz zareste in vitrina unei expozitii o fotografie a sa si decide sa-l cunoasca pe fotograf…

Siropos, fara a abuza de clisee

Bun, recunosc, filmul mi-a placut cu totul. Nu reprosez decat cliseele (deloc agasante), de care nu s-a putut lipsi decat in ultimele momente ale filmului. Finalul este neasteptat si brusc, asa ca adaug un punct nu pentru originalitate, cat pentru twistul aruncat. Desi sunt o necunoscatoare a pieselor muzicale turcesti, am gasit de-a dreptul reconfortante compozitiile din film. De asemenea carisma si interpretarea actorilor principali impulsioneaza mult aprecierea si recomandarea peliculei. Apelarea la distribuirea subiectului intr-un mod necronologic si faptul ca se face abuz de flashbackuri poate eclipsa valorificarea proiectului, insa tocmai ideea de a afla treptat detalii despre evenimentele care au construit personalitatea indivizilor infatisati, da un aviz de recomandare celor greu de multumit.

•
  •