#_a-couple-of-dicks-2010 #cronica #film #comedie #actiune #bruce willis

Cop Out - Glume la foc automat cu Bruce Willis

Cand ai iesit ultima oara de la film si ai pus mana pe telefon si ti-ai sunat prietenii pentru a-i convinge sa mearga neaparat la cinema si nu sa stea in casa in asteptarea dvd rip-ului? Ei bine, mi s-a intamplat sa fac asta dupa ce am vazut “Cop Out”, film regizat de Kevin Smith , care-i are in rolurile principale pe Bruce Willis si Tracy Morgan .

Jimmy Monroe (Bruce Willis) si Paul Hodges (Tracy Morgan) sunt doi politisti, colegi de suferinta de 9 ani la NYPD. Jimmy si Paul sunt “oile negre” ale sectiei, din cauza practicilor mai putin ortodoxe folosite pentru prinderea si anchetarea delicventilor.

Cop OutCei doi intra in bucluc dupa ce compromit o actiune a colegilor care viza prinderea unor membri ai retelei de traficanti de droguri din zona. Chiar daca din exterior politistii par un soi de superoameni, Jimmy si Paul au si ei problemele lor. Paul este sclavul geloziei, banuindu-si nevasta de aventuri amoroase cu vecinul de vizavi, iar Jimmy este divortat, cu o fiica in pragul maritisului si-o nevoie disperata de multi bani (48.000 de dolari) pentru ca aceasta sa aiba parte de o nunta de vis.

Numai ca Jimmy si Paul sunt pusi pe liber pret de o luna (evident ca fara bani) de seful de departament. Jimmy se vede nevoit sa vanda un cartonas de colectie cu un jucator faimos de baseball. Ghinionul insa il urmareste, Jimmy fiind deposedat de obiectul cu pricina, care ajunge fix la Poh Boy: cel mai mare dealer de droguri din zona, exact omul pe care politistii incearca sa puna mana.

Dupa  comedii ca Jersey Girl, Zack and Miri Make a Porno sau seria Clerks, Kevin Smith, cunoscut si ca actor gratie rolului Silent Bob, da lovitura cu Cop Out. Coup Out are toate ingredientele pentru a fi un succes de casa. Este funny, catchy, destept si plin de viata.

Cop OutKevin Smith ne face un bine si (poate) de dragul recesiunii economice, nu se avanta sa ia ochii spectatorilor cu efecte speciale, explozii si alte clisee ale genului action. Smith evita capcana filmelor cu multa cafteala si mii de gloante (irosite de pomana) si pune accentul pe comicul povestii. Si cred ca a iesit mult mai ieftin, zic eu, la capitolul cheltuieli de productie .

De altfel, mi s-a intamplat ca de multe ori sa uit care era miza filmului. Dau “vina” pe poantele care vin pe banda si care nu te lasa sa respiri nici macar la genericul de final (Apropo, nu parasiti sala dupa primele randuri ale genericului. Va mai asteapta inca o faza tare de tot!)

Cine a mai vazut un politist aruncand cu un pantof dupa colegul sau in timpul unei interventii si mai ales cine l-a vazut impuscandu-i pe baietii rai pe jumatate descaltat? Cine a mai vazut un politai negru interogand un dealer, luand peste picior replici celebre din filme la fel de celebre (Scarface, Die Hard, Serpico)? Cine a mai vazut un jefuitor de case care inainte de a trece la actiune isi face nevoile in toaleta pagubasului?

Cop OutCa eroii nostri scot pe gura zeci de injuraturi nu ar fi ceva iesit din comun; interesant este jocul de cuvinte pur si simplu savuros.

La toate acestea se adauga o coloana sonora cu piese numai una si una : “Black Betty” (Ram Jam), “No Sleep Till Brooklyn” (Beastie Boys), “"Every Rose Has Its Thorn" (Poison), “Rhythm is a dancer (SNAP!) etc.

Cop Out este un mix intre “Beverly Hills Cop” si “Lethal Weapon”, peste care se adauga o glazura de zece ori mai consistenta de situatii comice. Ai ramas in pana de ciocolata, sursa ta de serotonina (hormonul fericirii)? Mergi la Cop Out si ai sansa sa-ti faci plinul acolo.

Urmareste mai jos trailerul filmului Cop Out:

•
  •