Dupa ce realizase Pianistul, cineastul cocheta cu ideea unui film pentru copii , deoarece propriile sale odrasle vroiau sa stie ce munceste, dar nici un film din cele facute nu era pentru ele.
Ideea cu Oliver Twist a devenit si mai tentanta cu cat nu se operase de aproape 40 de ani o ecranizare (de la "Oliver"-ul lui Carol Reed).
Poate ca facand acest film, Roman Polanski l-a facut numai pentru copiii sai sau pentru copilul din el, pentru ca nu prea cred ca cei innebuniti azi dupa Harry Potter si Stapanul inelelor mai au vreo sansa de a face o brusca si ravasitoare pasiune pentru copilul din perioada victoriana care incearca sa-si faca loc intr-o lume ostila. Cu atat mai mult cu cat, desi eliminate partile care n-aveau legatura cu povestea principala, tratarea materialului e una eminamente clasica.
Echipa de actori peste care troneaza Ben Kingsley in rolul lui Fagin, patronul si ocrotitorul micilor hoti, se achita corect de treaba. Imaginea lui Pawel Edelman (care a lucrat cu Polanski si la Pianistul) e foarte frumoasa - sumbra si cenusie atunci cand mediul e neprietenos, luminoasa cand posibilitatile se deschid; cu clarobscururi, umbre etc. Scenografia e profesionista si ea, si are patina epocii, cu tot noroiul de rigoare.
Si totusi cat de plictisitor e totul, cat de adormitoare e povestea spusa la piciorul literei! Mai corect ar fi sa spunem ca filmul se adreseaza intr-adevar copiilor, si anume atunci cand acestia nu reusesc sa doarma.