#dwayne johnson #film de actiune #faster #cronica de film

Cronica de film: Faster - Ucide-i pe toti!

Am ales sa merg la Faster, tentat de trailerul care dadea de inteles ca este film de actiune cu potential si nu neaparat pentru Dwayne Johnson , care nu m-a impresionat in niciuna dintre peliculele in care a aparut pana acum.

In Faster, Dwayne Johnson are la prima vedere rol de baiat rau. Ca sa fie mai usor de retinut, regizorul George Tillman Jr. l-a botezat Driver (Sofer). Johnson este un munte de om, cu mutra fioroasa, plin de tatuaje, proaspat eliberat din puscarie si pus pe lichidat oameni contracost. In cateva minute, varianta cu ucigasul profesionist pica, Driver dovedindu-se a fi doar soferul unei bande de spargatori de banci, scopul lui suprem fiind sa-si razbune fratele ucis de alti nelegiuiti.

Povestea se mai imbogateste cu inca doua personaje. Cop (Billy Bob Thornton), primul dintre ele, este un politist in pragul pensionarii, care si-a ratat viata: este dependent de droguri, divortat si luat peste picior de colegi. Cop se chinuie sa-l prinda pe Driver, care intre timp a inceput sa lichideze unul cate unul pe cei vinovati de moartea fratelui.

In ecuatie mai intra si Killer (Oliver Jackson-Cohen), un asasin tocmit pentru a-l scoate din joc pe Cop.

Faster este exact acel film de actiune care nu te plictiseste, filmat intr-un stil alert, cu multe scrasnete de frana, cu rasturnari de situatie cand ti-e lumea mai draga, cu momente emotionant-moralizatoare (ex:  scena in care Driver se induioseaza la discursul unuia dintre vinovatiii pentru moartea fratelui sau, actualmente convertit in predicator). La toate acestea se adauga si coloana sonora realizata de Clint Mansell, cel care semnat in 2000 extraordinarul soundtrack al fimului-cult Requiem for a Dream.

Dwayne Johnson nu are parte de prea multe replici, insa sunt suficiente gesturile si privirea sa pentru a portretiza perfect personajul dornic de razbunare.

Cat despre Billy Bob Thornton, fostul sot al Angelinei Jolie este facut sa joace fara gres rolul de loser. Doar s-a antrenat pentru asta in Bad Santa , nu?

Personaje pierdute pe drum

Regizorul George Tillman Jr. da insa si cateva rateuri, lasand balta doua personaje secundare, care promiteau mult. Sotia killerului, la fel de priceputa in manuirea armelor ca acesta,  este rapid abandonata, desi poate ar fi putut fi implicata mai mult in desfasurarea actiunii.

La fel se intampla si cu fiul unuia dintre cei ucisi de Driver, pe care acesta il suna la un moment dat pentru a-i transmite un mesaj. Fiul se infurie si ii promite ca-l va omori.  Convorbirea se intrerupe, pentru ca imediat Driver sa se trezeasca urmarit de masina killer-ului angajat sa-i faca felul. Confuzia e la mama ei acasa, caci ai impresia ca urmaritorul este chiar fiul barbatului trimis pe lumea cealalta de Driver.

La Faster am uitat de notiunea timpului, am ramas tintuit de scaun, am mancat doua pungi de popcorn pe nerasuflate (culmea, nu din plictiseala ), iar la final m-am rugat ca producatorii sa-si faca planuri inca de pe-acum pentru o a doua parte.

Trailer:

•
  •